براساس یک نظرسنجی؛

ش, 06/12/1390 - 07:31
براساس یک نظرسنجی؛

مسلمانان آمریکایی با جدیت خواستار ساخت مسجد نیویورک هستند
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر مسلمانان آمریکایی از طرح ساخت مسجد و مرکز اسلامی بزرگ نیویورک نزدیک محل انفجارهای یازدهم سپتامبر که طی یک سال گذشته مناقشات فراوانی را رقم زد، حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  به نقل از یوپی آی، نتایج تحقیقات مرکز پیو نشان می دهد 81 درصد مسلمانان آمریکایی از این پروژه و حواشی آن مطلع هستند و از این تعداد 72 درصد اظهار داشتند که این مسجد باید ساخته شود.

در همین زمان، 20 درصد مسلمانان آمریکا با ساخت این مسجد مخالفت کرده و 15 درصد اظهار داشتند که این مسجد باید ساخته شود حتی اگر ایده مناسبی نباشد.

طرح پیش بینی شده برای مسجد نیویورک

این تحقیق نشان می دهد طی 12 ماه گذشته بسیاری از مساجد مسلمانان در مناطق مختلف آمریکا مورد حملات متعصبان و نژادپرستانه قرار گرفته است.

تحقیقات مرکز پیو به صورت مصاحبه های تلفنی از بیش از یک هزار مسلمان و با درجه خطای مثبت و منفی 5 درصد صورت گرفته است.

پیشنهاد ساخت مرکز اسلامی و مسجد بزرگ نیویورک که فاصله اندکی با محل انفجارهای یازدهم سپتامبر دارد، با اعتراض ساکنان نیویورک و حتی با برگزاری تظاهرات در سراسر ایالات متحده مواجه شد. مسئله اصلی که علت این مخالفتها است نسبت کاذب اسلام با رویدادهای یازدهم سپتامبر است.

از زمان مطرح شدن ساخت این مسجد بحث کلی در آمریکا برسر جایگاه اسلام درمیان ادیان دیگر در این کشور به راه افتاده است.

مخالفان، ساخت این مسجد را اهانتی به خانواده‌های قربانیان یازدهم سپتامبر دانسته و می‌خواهند ساخت این مسجد به محل دیگری منتقل شود. این درحالی است که مسلمانان به‌ کرات تصریح کرده‌اند آنها نیز خانواده، اقوام و نزدیکان خود را در این حملات تروریستی از دست داده‌اند و این حملات ارتباطی به جامعه مسلمان ندارد.

جزئیات طرح این مسجد و مرکز اسلامی در ماه اکتبر رونمایی شد و طرح اولیه نمایی از یک ساختمان مدرن 16 طبقه را نشان می‌دهد که دربرگیرنده باشگاه ورزشی، مهد کودک، زمین بازی، سالن رویدادهای فرهنگی، استودیوهای هنری، گالری، یادبود یازدهم سپتامبر، نمازخانه دو طبقه با ظرفیت 2 هزار نفری است.

از زمان حملات یازدهم سپتامبر تا کنون مسلمانان آمریکایی که تعداد آنها بین 6 تا 8 میلیون نفر است نسبت به تبعیض و باورهای کلیشه ای در جامعه آمریکا معترض بوده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.