خطیب جمعه نجف:

ش, 06/12/1390 - 07:22
خطیب جمعه نجف:

مظلومیت ملت بحرین ادامه دارد

 خطیب جمعه نجف اشرف، ملت بحرین را ملتی مظلوم و ستم دیده توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم اجرای اصلاحات در نظام سیاسی عراق تاکید کرد و گفت: ما همواره از رهنمودهای مراجع تقلید که به شدت هوشیار و آگاه هستند بهره می بریم و درصدد سرنگونی نظام کنونی نیستیم، بلکه اجرای اصلاحات در نظام را خواستاریم.

وی افزود: تجربه سیاسی عراق با وجود ضعف در زمینه های خدماتی، فساد اداری و مالی و دست های تروریسم موفقیت آمیز بوده است و مردم توانستند قانون اساسی را نوشته و تصویب کنند و دولت و پارلمان را تشکیل دهند.

حجت الاسلام قبانچی دولت های عربی را به استفاده از تجربه دموکراسی در عراق دعوت کرد و اظهار داشت: دولت های مصر، لیبی، تونس و سایر کشورهای عربی باید از تجربه عراق استفاده کنند و نوشتن قانون اساسی را به عهده مردم بگذارند و اجازه دهند تا نظام سیاسی از سوی مردم تشکیل شود.

خطیب جمعه نجف انفجارهای تروریستی در بغداد و بصره را محکوم کرد و ادامه داد: دشمنان تلاش فراوانی کردند تا جنگ طایفه ای را در عراق به راه بیاندازند و با ایجاد فتنه میان شیعیان و سنی ها این تجربه موفقیت آمیز را مخدوش سازند، سولی ملت در برابر این نقشه ها پیروز شده و وحدت ملی و دینی را مستحکم ساختند.

وی با اشاره به قیام ملت های عربی تصریح کرد: ملت های عربی در حال آزادی از دیکتاتوری ها و گام برداشتن در راه تحکیم اراده ملی و محافظت از هویت اسلامی خود هستند.

سید صدالدین قبانچی تاکید کرد: گام برداشتن ملت های عربی به سوی محافظت از هویت اسلامی یک واقعیت است و باید هوشیار باشند تا نظام و حکام را از خارج وارد نکنند.

خطیب جمعه نجف ملت بحرین را ملتی مظلوم خواند و بیان داشت: جهان عرب به اصلاحات بزرگی نیازمند است. ملت بحرین همچنان با ظلم و استبداد مواجه است و از جهانیان می خواهد به آنان کمک کنند، ولی جهانیان به جای اینکه به یاری ملت مظلوم بشتابند با آنان بر اساس مسائل طایفه ای برخورد می کنند.

وی خاطر نشان ساخت: بسیار تاسف برانگیز است که جهانیان به دور از واقع و تنها بر اساس مسائل طایفه ای و انتقام جویانه با ملت ها برخورد می کنند، ملت ها باید آزاد شوند و به ذات الهی و هویت اسلامی بازگردند./980/ب901/گ

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.