90 درصد گروه های سیاسی بحرین انتخابات پارلمانی را تحریم کردند

د, 06/07/1390 - 17:17
90 درصد گروه های سیاسی بحرین انتخابات پارلمانی را تحریم کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، روزنامه الوسط بحرین در گزارشی که به بررسی انتخابات تکمیلی پارلمان این کشور اختصاص داشت تاکید کرد که 90 درصد گروه های سیاسی در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.
در این گزارش آمده است: در حالی که نام نویسی کاندیداهای انتخابات تکمیلی پارلمان روز چهارشنبه به پایان رسید، ولی 90 درصد احزاب و گروه های سیاسی این انتخابات را تحریم کرده و از میان 19 حزب موجود تنها 2 حزب شرکت کرده و بقیه کاندیداها افراد مستقل هستند.
روزنامه الوسط افزود: از مجموع 18 حوزه انتخابی که قرار است انتخابات در آنها برگزار شود تنها 3 حوزه هستند که کاندیداهای وابسته به حزب الاصاله و الرابطه حضور دارند. کاندیداهای وابسته به این دو حزب نیز کمتر از 4 درصد کاندیداها را شامل می شوند و 96 درصد کاندیداها را شخصیت های مستقل تشکیل می دهند.
این روزنامه با اشاره به تحریم انتخابات از سوی گروه های سیاسی تصریح کرد: جمعیت الوفاق اسلامی، تجمع وحدت ملی، منبر اسلامی، الاخاء، میثاق العمل الوطنی، التجمع الدستوری، الشوری، الوسط العربی الاسلامی، الفکر الحر، التجمع الدیمقراطی، المنبر التقدمی، التجمع القومی، الحوار الوطنی، حرکه العداله، الصف الاسلامی و العمل الاسلامی هیچ کاندیدایی معرفی نکرده و از حضور در انتخابات خودداری کرده اند.
الوسط اظهار داشت: این جمعیت ها در ماه های گذشته تصمیم گرفتند حضور در انتخابات تکمیلی پارلمان را تحریم کنند و جمعیت العمل الاسلامی نیز به دلیل اینکه همه رهبران آن در زندان هستند نتوانست موضعی در قبال حضور یا مشارکت اتخاذ کنند.
گفتنی است گروه های سیاسی معارض آل خلیفه که از سرکوب ملت مظلوم این کشور و بی اعتنایی رژیم به خواسته های آنان به شدت اعتراض دارند تصمیم گرفتند انتخابات تکمیلی پارلمان را تحریم کنند.
این اقدام با استقبال علمای شیعه نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور قرار گرفت.
جمعیت الوفاق اسلامی بحرین که پیروز انتخابات پارلمانی این کشور بود، ولی به دلیل سیاست های تعبیض آمیز آل خلیفه از بدست گرفتن قدرت محروم بود در اعتراض به کشتار معترضان از پارلمان کناره گیری کرد.
مقامات آل خلیفه که از تحریم انتخابات از سوی گروه های سیاسی و حمایت علما و ملت از این تصمیم به شدت خشمگین هستند اتهامات را متوجه آیت الله شیخ عیسی قاسم و جمعیت الوفاق اسلامی کرده اند.
وزیر دادگستری بحرین در نامه ای که به رهبر شیعیان این کشور ارسال کرد وی را یکی از عوامل اصلی تحریم انتخابات پارلمانی خواند و نسبت به ادامه وضعیت موجود هشدار داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.