بازتاب روز جهانی قدس در رسانه های عربی

ش, 06/05/1390 - 07:44
بازتاب روز جهانی قدس در رسانه های عربی

برخی رسانه های عربی به پوشش راهپیمایی گسترده و میلیونی روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشورها پرداختند، اما برخی شبکه های مهم عربی مانند العربیه و الجزیره با نادیده گرفتن این حقیقت، بر دروغ بودن ادعای خود درباره حمایت از فلسطین صحه گذاشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، شبکه المنار لبنان نوشت : به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده ای در تهران و همه شهرهای ایران پیش ازظهر امروز برگزار شد.این راهپیمایی در تهران از هفت مسیر به  سوی میعادگاههای نماز جمعه برگزار شد که راهپیمایان شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سردادند. این شبکه همچنین به بخشهایی از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در این روز اشاره کرد.

روزنامه القدس العربی هم نوشت : احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در سخنانی پس از نماز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس که به نشانه حمایت از فلسطینی ها برگزار می شود، گفت : تشکیل کشور فلسطین اولین گام است و هدف نهایی نیست.

پایگاه الیوم السابع مصر در این باره نوشت : هزاران ایرانی صبح امروز در تهران در مراسم روز جهانی قدس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل راهپیمایی برگزار کردند.

این پایگاه افزود: تلویزیون ایران تصاویر گسترده مردم ایران در شهرهای بزرگ را به تصویر کشید آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا بر روی آن نوشته شده بود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصاویر آیت الله خامنه ای رهبر ایران و امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را حمل می کردند.

پایگاه الانتقاد لبنان نیز نوشت : راهپیمایی روز قدس در سراسر ایران برگزار شد.

خبرگزاری سودان به انعکاس سخنان رئیس جمهوری ایران در مراسم روز جهانی قدس پرداخت و نوشت : احمدی نژاد به مناسبت روز جهانی قدس که همه ساله در حمایت از مردم فلسطین برگزار می شود مبارزه با اسرائیل را وظیفه همه مومنان دانست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.