تأکید وزیر اطلاعات بر نقش حوزه در اسلامی‌سازی علوم انسانی

ش, 06/05/1390 - 07:25
تأکید وزیر اطلاعات بر نقش حوزه در اسلامی‌سازی علوم انسانی

    يكي از مباحث مهم و جدي در جامعه، اسلامی نبود علوم انساني‌ اسلامی است و با توجه به اين كه مبناي مباحث علوم انساني، قرآن است، حوزه باید در اين زمينه محورها و مباحث کاملی را ارائه كند.  

حجت‌الاسلام حیدر مصلحي، وزیر اطلاعات در حاشيه بازديد از بخش حوزوي نوزدهمین نمايشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آثار ارايه شده در اين بخش را خوب ارزيابي كرده و گفت: آثار ارائه شده ارزشمند و خوب است، اما تا رسیدن به مرحله‌ای كه بتوان در عرصه‌هاي مختلف نیازهای مردم را برطرف ساخت، راه زیادی پیش رو است.

وی يكي از مباحث مهم و جدي جامعه را اسلامی‌سازی علوم انساني برشمرده و گفت:‌ با توجه به اين كه مبناي مباحث علوم انساني، قرآن است، حوزه باید در اين زمينه محورها و مباحث کاملی را ارائه كند.

وي با اشاره به بخش پاسخ به شبهات حوزه، بيان داشت: يكي از كارهاي ارزشمندی حوزه پاسخ به شبهات است؛ همين كه جامعه احساس كند جايي براي جواب گويي به پرسش‌های دینی و شبهات وجود دارد، تأثیر فراوانی در برطرف شدن این شبهات دارد.

حجت‌الاسلام  مصلحي در ادامه با ضروری دانستن انس با قرآن، بیان داشت:‌ قرآن در تمامی ابعاد زندگی حرف‌های زیادی برای رشد و تعالی انسان و جامعه دارد؛‌ از این رو بايد به قرآن نزديك شد و آن را به داخل زندگي آورد.

*قرآن در همه عرصه‌‌ها راهکار دارد

وزیر اطلاعات با بیان این که قرآن براي معيشت، مباحث تربيتي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي، ارتباطات و ... راهكار دارد، تصریح کرد: اگر قرآن را به مسائل زندگي بياوريم، قطعا در دنيا به برتري‌هايي دست پيدا خواهيم كرد.

وی در ادامه عدالت را امری ذاتی معرفی کرد که بشر در همه حال به دنبال آن است، گفت:‌ قرآن براي اين مسائل سخنان فراوانی بیان داشته است و به ما می‌گوید « لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»(الحدید25). اگر جامعه در دامن قرآن و ولايت تربيت شد، خيلي راحت و سريع به اقامه قسط و عدل دست پيدا مي كند؛ بنابر يكي از كارهاي جدي براي به دست آوردن قسط و عدل اين است كه جامعه را به سمت قرآن ببريم.

حجت‌الاسلام  مصلحي با تأکید بر این که قرآن انسان‌ها را به کمال می‌رساند، عنوان كرد: هر جا مطلبي ازقرآن مطرح شود، جاذبه دارد و افراد به سراغ آن مي‌آيند. اين كه ما مي‌بينيم انقلاب اسلامي خود را در دنيا عرضه مي‌كند و بشريت به آن سمت مي‌آيد، انطباق آن با نيازهاي فطري بشریت است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.