مردم مصر تا لغو قراردادهای استعماری از پای ننشینند

ش, 06/05/1390 - 07:22
مردم مصر تا لغو قراردادهای استعماری از پای ننشینند

 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ظهر دیروز در خطبه های نمازجمعه اهواز از مردم مصر خواست به مبارزات خود تا لغو قراردادهای استعماری ادامه دهند.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، درجمع شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر اهواز اظهار داشت: روزی که امام خمینی (ره) روز قدس را مطرح نمودند بسیاری از ابرقدرت‌ها احساس ترس کردند. به همین دلیل با توجه به اینکه در داخل کشور کاری از دست آنها بر نمی آمد سعی کردند با فشار زیاد به سایر کشورها این روز جهانی نشود.

وی ادامه داد: اما این ندای مقدس امام چنان رشد پیدا کرد که اکنون سرتا سر دنیا را فرا گرفته است و مسلمانان حتی در کشورهای غیر اسلامی به این ندا لبیک می‌گویند و مراسم روز قدس را بر پا می کنند به گونه ای که می‌توان گفت روز قدس جهانی شده است. البته این مساله مولود رشادت‌ها و پافشاری شما مردم عزیز بر سر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اهواز در ادامه به بیان پیام حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی پرداخت و گفت:پیام اول ما در این راهپیمایی این است که تنها راه حل مساله فلسطین نابودی رژیم اسرائیل، خروج آنها از سرزمین های اشغالی و تحویل آن به صاحبان اصلی آن یعنی مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: دومین پیام ما خطاب به مجامع جهانی به خصوص سازمان ملل است تا وظیفه انسانی و عقلانی خود بدانند که با تصویب قطعنامه ای مناسب جلوی جنایات رژیم صهیونیستی را بگیرد.

وی همچنین خطاب به برخی دولت های عربی ابراز داشت: با قاتلان ملت عرب یعنی مردم فلسطین همراهی نکنید. دولت هایی که راه سقوط در پیش گرفته‌اند بدانند که اگر از این راه شیطانی دست برندارند و به راه صحیح که مقابله با رژیم صهیونیستی است برنگردند به سرنوشت مبارک و بن‌علی دچار خواهند شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان افزود: سومین پیام ما به ملت شریف مصر و سایر کشورهای منطقه این است که مواظب دستاوردهای انقلاب خود باشند و آن را از دسترس جهانخواران حفظ کنند. مردم و به ویژه جوانان مصر تا لغو قراردادهای استعماری به خصوص کمپ دیوید از پای ننشینند.

وی در پایان به جنایات حکومت آل خلیفه اشاره کرد و گفت: ما جنایات آل خلیفه را محکوم کرده و از آنها می خواهیم به مطالبات مردم توجه کنند تا به سرنوشت پیشینیان خود همچون بن علی، مبارک و قذافی دچار نشوند.

آیت الله موسوی جزایری همچنین در خطبه اول نماز جمعه به بیان احکام شرعی عید سعید فطر پرداخت و اظهار داشت:زکات فطره برهر مسلمان عاقل بالغ و تمام افراد تحت تکفل او واجب است.

وی سپس به مقدار زکات فطره اشاره کرد و افزود: مقدار زکات باید به میزان سه کیلو از قوت غالب باشد و شخص می تواند خودش آن جنس یا قیمت آن را بپردازد. طبق برآورد ما قیمت هر کیلو گندم 500 تومان می باشد که سه کیلوی آن 1500تومان می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خطبه اول به اهمیت پرداخت زکات فطره پرداخت و گفت: امام صادق (ع)فرمودند مکمل و متمم روزه شما پرداخت زکات فطره است همانگونه که مکمل نمازهای شما صلوات بر محمد و آل محمد است./9462/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.