یاد قدس برای همیشه زنده است

پ, 06/03/1390 - 07:33
یاد قدس برای همیشه زنده است

تدبیر امام خمینی (ره) برای شکست طرح "از نیل تا فرات"
راهپیمایی و حضور مردم در خیابان برای اعلام اینکه ظلم را برنمی‌تابند و با ظالم در هر کجای این کره خاکی سر ناسازگاری خواهند داشت یک بعد ظاهری و نمادین دارد و یک بعد اعتقادی و اندیشه‌ای.
به میزانی که فلسفه حضور در خیابان‌ها برای ملتی که قصد مبارزه با ظلم را دارند نهادینه شده باشد بعد ظاهری باشکوه‌تر تجلی پیدا می‌کند.
مدخل بحث ما نیز همین نکته است که ظالم بیکار ننشسته و برای اینکه صدای حامیان مظلوم را قطع کند، به این نتیجه رسیده است که با ایجاد شبهه در بدنه جامعه، جماعت در صحنه را دچار ریزش کند.
حربه دشمن برای ایجاد لغزش در بدنه جامعه چند جمله کوتاه بیش نیست. جملات و یا به عبارت بهتر، شبهات مطرح شده کوتاه است ولی می‌تواند بلای جان کسانی بشود که در بعد اندیشه‌ای برای دفاع از مظلوم دچار فقر اعتقادی هستند.
اینکه چرا ما باید دفاع کنیم از مردمانی که نه هم‌وطن ما و نه هم‌مذهب ماهستند، همان شبهه‌ای است که به قول شهید مطهری می‌تواند گذرگاه خوبی باشد اما توقفگاه خوبی نیست.
شبهه‌ای که از طربق بنگاه‌های سخن‌پراکنی نظام سلطه به بدنه جامعه نفوذ پیدا می‌کند و نتیجه آن می‌شود "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران".
این جملات و موضع‌گیری‌هایی از این دست که در روزهای فتنه 88 از زبان جریان فتنه بارها و بارها شنیده ‌شد، نشان داد که دشمن برنامه‌ریزی کرده است تا قلب اعتقادات ملتی را نشانه بگیرد که دفاع از مظلومان فلسطینی را وظیفه خود می‌داند و معتقد است چون زمین اسلامی در تصرف دشمنان اسلام است بر هر مسلمانی تکلیف است با هر کیفیتی که می‌تواند سرزمینهای غصب شده را از چنگال متجاوزان دربیاورد.
اگر به فتوای علما در رابطه با "تکلیف مسلمانان هنگامی که سرزمین اسلامی در تصرف دشمن اسلام است" این نکته را هم بیافزاییم که هشت میلیون مسلمان فلسطینی آواره، نه جرأت دارند رفت و آمد معمولى خودشان را بكنند، نه اجازه دارند حرف خودشان را بزنند، نه اجازه دارند نماينده‏اى در اداره كشور خودشان داشته باشند، از جنبه اسلامى  همه اينها براى مسلمانان وظيفه‏آور می‌شود و دیگر هيچ مسلمانى نمى‏تواند شانه خودش را از زير بار اين وظيفه خالى كند.
از همین رو در روند بررسی برنامه‌های دشمن برای زنده نگه‌داشتن رژیم اشغالی و خاموش کردن صدای عدالت بر روی این کره خاکی رکن مهمی که به آن برمی‌خوریم طرح "دروغ به افكار عمومى دنيا" است.
 اين جرثومه فساد این قدر به‏وسيله رسانه‏هاى صهيونيستى كه دست يهوديها بود، دروغ گفت که توانست حتی ژان پل سارتر؛ نویسنده و فیلسوف اجتماعی فرانسوی را نیز فریب دهد.
«ژان پل‏سارتر» كتابى نوشت با عنوان «مردمى بى سرزمين، سرزمينى بى‏مردم»؛ به این معنا که يهوديها مردمى بودند كه سرزمينى نداشتند؛ به فلسطين آمدند كه سرزمينى بود و مردم نداشت!
صهیونیست‌ها توسط رسانه‌های خودشان فلسطین را به گونه‌ای تصویر کرده بودند که هیچ اثری از آبادانی در آن وجود نداشته است؛ در صورتیکه  شواهد زيادى وجود دارد که در سرتاسر سرزمين فلسطين، مزارع گندم مثل درياى سبزى بود كه تا چشم كار مى‏كرد، ديده مى‏شد.
در حقیقت در در دنيا اين‏طور وانمود كردند كه فلسطين يك جاى متروكه مخروبه بدبختى بود که اسرائیلی‌ها با حضورشان آنجا را آباد كردند.
اما حقیقت این است که اسرائیل در خاورمیانه تاسیس شد تا از اتحاد و پیوستگی مسلمانان جلوگیری کند و مانع شود تا حکومت‌های قدرتمند دیگری به نام اسلام در منطقه حکومت کنند.
دلايلى در دست است كه نشان مى‏دهد صهيونيستها با نازیهای آلمان روابط نزديك داشتند و ارائه آمارهاى اغراق‏آميز از كشتار يهوديان، خود وسيله‏اى براى جلب ترحّم افكار عمومى و زمينه‏سازی براى اشغال فلسطين و توجيه جنايات صهيونيستها بوده است. حتّى دلايلى در دست است كه عدّه‏اى از اراذل و اوباشِ غيريهودىِ شرق اروپا را به نام يهودى به فلسطين كوچانيدند تا با پوشش حمايت از بازماندگان قربانيان نژادپرستى، يك حكومت معاند اسلام را در قلب جهان اسلام نصب كنند و پس از سيزده قرن، يك گسستگى بين مشرق و مغرب اسلامى ايجاد نمايند.

حضرت امام تعهد داشتند که مساله جدي بودن سياست توسعه طلبانه اسراييل نسبت به سرزمين هاي عربي و اسلامي را مکررا يادآوري کرده و هدف غايي رژيم صهيونيستي مبني بر سياست از نيل تا فرات را به کشورهاي مسلمان هشدار دهند.
آری فلسفه تاسیس چنین لکه ننگینی، برنامه نظام استکبار برای جلوگیری از تشکیل امت واحده در جهان اسلام بوده و هست. نظام سرمایه‌داری قصد حذف اسلام را از معادلات جهان داشت و برای رسیدن به این هدف نامقدس خویش از هیچ ابزاری کوتاهی نکرد.
دشمن با تمام توان قصد داشت تا فلسطین و یادش را از ذهن‌ها پاک کند اما بنیانگذار کبیر انقلاب در سال 58 با تشخیص این نقشه شوم دشمن طرح جمعه آخر ماه مبارک رمضان را با عنوان روز جهانی قدس مطرح کردند تا مجاهدان ایران زمین پیام مظلوم را در کل دنیا مخابره کنند.

یادداشت از روح الله متقی مجد  
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.