آيت‌الله مهدوي‌كني:

پ, 06/03/1390 - 07:29
آيت‌الله مهدوي‌كني:

 طلاب بايد مانند مرزبانان از كشور دفاع كنند
 آيت‌الله مهدي‌كني، توليت مدارس علميه مروي در مراسم آغاز سال جديد تحصيلي اين مدارس گفت: ما طلاب بايد همچون مرزبانان كشور باشيم و با چشمان باز، شبهات را بررسي كنيم و در آن نقاط به كمك دين بشتابيم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحيه سال جديد تحصيلي حوزه علميه مروي و مدارس تابعه با حضور آيت‌الله «محمدرضا مهدي‌كني» توليت مدارس مروي و رياست مجلس خبرگان رهبري و آيت‌الله «سيدهاشم حسيني بوشهري» عضو شوراي عالي حوزه، در مدرسه علميه مروي برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، حجت‌الاسلام «علي رجبي» مدير مدارس علميه مروي به ايراد سخن پرداخت و از فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي سال گذشته اين مدارس گزارشي را ارائه داد و گفت: در سال گذشته براي نخستين بار طرح جامع 10 ساله قرآني در مدارس مروي برگزار شد و اين طرح علاوه بر تأييد مراكز مختلف قرآني، به تأئيد حجت‌الاسلام قرائتي نيز رسيد.
وي تشكيل كارگاه‌هاي دانش‌افزايي مدرسان حوزه‌هاي علميه را از برنامه‌هاي كلان سال گذشته عنوان كرد و گفت: طرح استاد رسمي يا استاد تمام وقت براي هر مدرسه علميه نيز در سال گذشته عملياتي شد.
وي نظم‌بخشي به حضور اساتيد در مدارس را از فعاليت‌هاي سال گذشته عنوان كرد و گفت: غيبت اساتيد از 6.4 جلسه غيبت در سال‌هاي قبل به 3.9 جلسه در سال جديد رسيده است.

*متأسفانه تعطيلي حوزه‌هاي علميه، بسيار زياد است

آيت‌الله حسيني بوشهري به عنوان سخنران مدعو و مهمان اين جلسه به بيان احاديثي در باب فضائل دانش‌‌اندوزي و تعلم پرداخت و گفت:‌ متأسفانه تعطيلي حوزه‌هاي علميه، بسيار زياد است.
اين استاد و پژوهشگر علوم اسلامي در ادامه اظهار داشت: دين‌پذيري در سايه كتاب و سنت و ماندگار خواهد بود و اين ماندگاري در پناه حوزه‌هاي علميه تحقق خواهد بود.
وي امكانات طلاب در سال‌هاي جديد را غير قابل مقايسه با سال‌هاي قديم دانست و گفت: بايد از اين امكانات در جهت ترويج دين‌داري استفاده كرد.
مدير سابق حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، لباس روحانيت را لباس  لباس محبت و فروتني دانست و گفت: لباس روحانيت، لباس فخرفروشي، كينه‌توزي و انتقام نيست.
نايب رئيس جامعه‌ مدرسين،‌ پاسخ به شبهات را اصلي‌ترين وظايف طلاب دانست و گفت: اگر طلاب شبانه‌روز هم تلاش كنند و به مطالعه بپردازند بازهم در پاسخ‌گوي به شبهات كم است.
حسيني بوشهري با بيان اينكه خاستگاه انقلاب، حوزه‌هاي علميه است، اظهار داشت: نبايد بگذاريم كوچك‌ترين انحرافي در انقلاب صورت گيرد و در صورت انحراف، ما مسئول خواهيم بود.

* طلاب بايد به شبهه‌ها و هجمه‌ها عليه دين پاسخ دهند

سخنران پاياني اين مراسم آيت‌الله مهدوي كني، توليت مدارس مروي بود كه در سخناني كوتاه طلاب را به تحمل و صبر در برابر سختي‌هاي زندگي دعوت كرد و گفت: صبر دو گونه است: اول؛ صبر فردي كه بايد برابر مشكلات تحمل كنيم و بايد مشقت‌ها و سختي‌ها را بپذيريم تا به جايي برسيم.
وي «صبر جمعي» را گونه دوم صبر ديگري عنوان كرد و گفت: در صبر جمعي بايد يكديگر را تحمل كنيم، زندگي اجتماعي محل تصادم است بايد طلاب در مدارس يكديگر را تحمل كنند و ارتباط طرفيني داشته باشند.
مهدوي‌كني خاطرنشان كرد: ما طلاب بايد همچون مرزبانان كشور باشيم بايد با چشم‌هاي باز بررسي كنيم كه چه شبهه‌هاي به دين مي‌شود و در آن نقاط به كمك دين برسيم.
وي در پايان اظهار داشت: ما بايد از خداوند، «علم نافع» را درخواست كنيم، درس تنها به كار نمي‌‌آيد. بايد دعا كنيم كه براي دين و دنياي خود و مردم مفيد باشيم و بنابراين نيازمند ملاهاي باسواد براي مرزباني از دين هستيم.
به گزارش فارس، اين مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و برگزاري مراسم افطاري به پايان رسيد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.