مسلمانان، مردم سومالی را یاری کنند

ی, 05/30/1390 - 08:16
مسلمانان، مردم سومالی را یاری کنند


  مدیر حوزه علمیه مازندران، قحطی و خشکسالی در کشور سومالی را معضل دنیای اسلام دانست و بر لزوم تلاش همه جانبه مسلمانان برای رفع این گونه مشکلات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام  ابوالقاسم طاهری در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که اسلام تمام ابعاد زندگی بشر را مورد توجه قرار داده است، گفت: قوانین و احکام اسلام ویژه قشر خاصی نیست، بلکه مستمند و توانگر و سالم و بیمار را شامل می شود.

وی افزود: یکی از قوانینی که اسلام برای همه مردم تعیین کرده است، تلاش در جهت رسیدگی به احوالات مستمندان و بیچارگان و مستضعفانی است که توانایی حل مشکلات و هزینه های زندگی خود را ندارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران، اصل زکات را یکی از اصول مترقی اسلام در جهت رفع مشکلات مستمندان ذکر کرد و گفت: زکات فطره، صدقه و انفاق مستحبی و قربانی از جمله احکامی است که می تواند در اطعام فقیران و نیازمندان نقش آفرین باشد، از طرفی به مومنین امر کرده است که در رفع مشکلات یکدیگر کوشا باشند تا این گونه مشکلات از صحنه زندگی مسلمانان رفع شود.

* در قبال مستمندان و یتیمان مسئولیم

وی با ذکر این که اسلام سفارش بسیار زیادی درباره سرپرستی و محبت به ایتام کرده است، اظهارداشت: مراقبت و سرکشی به ایتام و خانواده های بی سرپرست یکی از مصادیق بارز انفاق و عمل نیک در درگاه خداوند است که امیدواریم همه مردم با احساس مسئولیت نسبت به مشکلات دیگران، در رفع این مشکلات سهیم باشند.

مدیرحوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و آمرزش گناهان است و یکی از وظایف مومنین در این ماه مبارک تلاش برای رفع حاجات مردم مستمند و مستضعف است که باید به فریاد بی خانمان ها و اقشار آسیب پذیر رسید.

حجت الاسلام  طاهری با اشاره به مصیبت های مردم سومالی، گفت: امروز دنیای اسلام دچار معضل بزرگی به نام قحطی وخشکسالی در کشور مسلمان نشین سومالی شده است که از سوی مسئولین نیز اعلام شده اکثر آسیب دیدگان این قحطی و خشکسالی را جمعیت مسلمان این کشور تشکیل می دهند.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که مردم روزه‌دار این کشور در شرایط سخت هنگام افطار دانه ای خرما و قند نیز یافت نمی کنند که واقعا اسفناک است؛ بنابراین وظیفه هر مسلمانی است که به وظایف دینی خود در قبال این مردم مصیبت دیده عمل کند.

* رسم شیعه بودن

حجت الاسلام  طاهری با اشاره به درس های بزرگان دین در خصوص یتیم نوازی و کمک به نیازمندان خاطرنشان کرد: شیعه ای که خود را محب و دوست دار امام علی(ع) که بزرگترین الگوی کمک به یتیمان و مستمندان است می داند، نباید نسبت به آلام ودردهای این مردم قحطی زده بی تفاوت باشد.

وی گفت: امام حسن(ع)، اسوه کرامت و انفاق در راه خداست و هر شیعه باید با درس گرفتن از زندگی پیشوایان خود در کمک رسانی به محرومان و مستضعفان کوشا و پیگیر باشد البته کمک به حل مشکلات اقوام و خویشاوندان و مردم شهرها و روستاهای کشور خودمان را نیز نباید فراموش کنیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.