رئيس هيئت امناي مؤسسه تفحص سيره شهدا گفت:

پ, 05/27/1390 - 09:29
رئيس هيئت امناي مؤسسه تفحص سيره شهدا گفت:

ماندگاري: «آرامش انسان‌ها» نخستين فلسفه حجاب است

رئيس هيئت امناي مؤسسه تفحص سيره شهدا گفت: دلايل چرايي حجاب آرامش، بدهكار نبودن به نسل‌هاي آينده‌ و شباهت‌داشتن به حضرت زهرا(س) است و نخستين فلسفه حجاب آرامش انسان‌ها است و انسان‌هاي سالم، آرام نيز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ،حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدي ماندگاري رئيس هيئت امناي مؤسسه تفحص سيره شهدا در مصلاي امام خميني(ره) اظهارداشت: قرآن كتاب قانون زندگي است و خداوند تمام اين زيبايي‌ها را در اين كتاب نوراني قرار داده است و يكي از فرمول‌هاي آرامش‌بخش قرآن كريم حيا و عفت است.
وي با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم(ص) ابراز داشت: حديث شريف «لا دينَ لِمَن لا حَياءَ لَه» دو پيام كليدي دارد كه عبارتند از: 1- حيا از اركان ديانت است و كساني كه عمدا يا سهوا حيا را كنار گذاشته‌اند ديني برايشان باقي نمي‌ماند و اساس دينشان از بين مي‌رود.

* دشمن براي بي‌دين‌كردن جامعه از كانال حيا و عفت وارد مي‌شود

ماندگاري افزود: پيام دوم اين است كه دشمن براي بي‌دين‌كردن جامعه از كانال حيا و عفت وارد مي‌شود مانند كشور اسپانيا كه همان آندلس ديروز است كه 700 سال در آنجا به يك معنا حكومت اسلامي در آن برپا بود اما امروز تقريبا هيچ آثاري از اسلام در آن باقي نمانده است.
وي بيان داشت: زماني كه جامعه بي‌حيا و بي‌عفت شود، در نتيجه بي‌غيرت نيز مي‌شود و جوانان تاريخ تبديل آندلس به اسپانيا را مطالعه كنند.
رئيس هيئت امناي مؤسسه تفحص سيره شهدا تصريح كرد: چيستي و چرايي و چگونگي حجاب از قرآن به دست مي‌آيد و براي چيستي حجاب سه معنا وجود دارد كه نخستين معناي آن اين است كه حجاب و حيا، مديريت رفتار ديگران است و در حقيقت خانم‌ها باحجاب رفتار ديگران را نسبت به خودشان محترمانه مي‌كنند.
وي در ادامه افزود: اگر دختران امروزي بخواهند كه ديگران نگاه عاقلانه‌اي بر خلاف نگاه هوس‌انگيز به آنها داشته باشند، باحجاب و باحيا باشند.
ماندگاري تاكيد كرد: دومين معناي چيستي حجاب، مهرباني است و آقايان و خانم‌ها باحجاب و باحيا از ديگران مهربان‌تر هستند زيرا نمي‌خواهند ديگران را به گناه بياندازند.

* حجاب محدوديت عاقلانه براي مصونيت بيشتر است

وي با بيان سومين معناي حجاب گفت: حجاب محدوديت عاقلانه براي مصونيت بيشتر است و منظور از مصونيت همان مصونيت از نگاه‌هاي هوس‌انگيز است.
رئيس هيئت امناي مؤسسه تفحص سيره شهدا اظهار داشت: در مورد چرايي حجاب نيز سه دليل آرامش، بدهكار نبودن به نسل‌هاي آينده‌ و شباهت‌داشتن به حضرت زهرا(س) وجود دارد؛ نخستين فلسفه حجاب آرامش انسان‌ها است و انسان‌هاي سالم، آرام نيز هستند.
وي افزود: افراد بي‌حجاب بدهكار نسل‌هاي آينده‌شان هستند، بنابراين كسي كه قيامت، شفاعت را قبول دارد و مي‌داند كه محوريت شفاعت در روز قيامت با حضرت زهرا(س) است، آيا با چادر سركردن به حضرت زهرا(س) شبيه‌تر است يا با بي‌حجاب‌بودن؟
ماندگاري خاطرنشان كرد: افرادي كه به جهنم بي‌احيايي افتاده‌اند،‌ 5 گرفتاري در اين دنيا شامل حال آنها مي‌شود كه عبارتند از ناكامي، ترس، سوء ظن، مقايسه‌كردن همسر خود با ديگران و سوء هاضمه شهواني.
وي با اشاره به نيازهاي دو جنس مخالف گفت: نيازهاي عاطفي، شخصيتي و شهواني از جمله نيازهايي است كه دو جنس مخالف به يكديگر دارند و نياز شهواني نيز جز از طريق ازدواج حل نمي‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.