پس از تعويق شكايت قبلي به بعد از ماه رمضان صورت گرفت؛

پ, 05/27/1390 - 09:13
پس از تعويق شكايت قبلي به بعد از ماه رمضان صورت گرفت؛

شكايت مفتي مصري از مسئولان مصر به خاطر سريال «الحسن و الحسين»

يك مفتي سلفي مصر و عضو مجلس اعلاي اسلامي اين كشور با شكايت از 5 تن از مسئولان مصر خواستار توقف فوري پخش سريال «الحسن و الحسين» شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  به نقل از پايگاه خبري المصريون، شيخ يوسف البدري عضو مجلس اعلاي اسلامي مصر و از سلفيون اين كشور اقدام به شكايت از مركز «نايل‌ست» كرده و خواستار توقف پخش سريال «الحسن و الحسين» به خاطر توهين به احساسات مسلمانان به خاطر تعرض به اهل‌بيت(ع) و صحابه بزرگ شد.
البدري در ادعانامه‌اي كه به دادگاه مصر ارسال كرده است سريال الحسن و الحسين را عبور از فتواي الازهر و مجمع مطالعات اسلامي مبني بر عدم به تصوير كشيدن انبياي عظام، اهل‌بيت(ع) و صحابه دانسته است.
بنابر اين گزارش در اين شكايت همچنين از وزير اطلاع‌رساني مصر، رئيس هيئت سرمايه‌گذاري مصر، رئيس شوراي اداري نايل‌ست، رئيس شوراي اداري منطقه آزاد اطلاع‌رساني مصر، رئيس شوراي امناي اتحاديه راديو و تلويزيون مصر به خاطر عدم توجه جدي به هشدارهاي الازهر براي جلوگيري از پخش سريال «الحسن و الحسين» شكايت شده است.
در متن شكايت‌نامه اين مفتي مصري با اشاره به توهين سريال «الحسن و الحسين» به دو سبط گرامي حضرت رسول(ص) و صحابه بزرگ آمده است: ديالوگ‌هاي اين سريال از خيالات نويسنده برگرفته شده و مي‌تواند متضمن دروغ بستن به آن بزرگان باشد.
وي كه خواستار توقف فوري پخش سريال «الحسن و الحسين» شده، افزوده است: اين سريال بخش مهم و اختلافي از تاريخ اسلام را مطرح مي‌كند كه همه بر سكوت درباره آن تاكيد كرده‌اند.
به گزارش فارس، اين شكوائيه در حالي مطرح مي‌شود كه پيش از اين پيش از اين شاكيان با استناد به قانون جاري مصر مصوب سال 1965 خواستار اجراي قانون درباره شبكه‌هايي شدند كه اعلام كرده‌اند اين سريال را پخش خواهند كرد كه از جمله آنها شبكه‌هاي الحيات و التحرير هستند.
دادگاه مصر نيز در پي اين شكايت از شبكه‌هاي تلويزيوني «الحيات» و «التحرير» رسيدگي به اين پرونده را تا 10 سپتامبر(19 شهريور) به تعويق انداخت تا عملا امكان توقف سريال «معاويه و حسن و حسين» در ماه رمضان از بين رفته باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.