امام جمعه کنگان

س, 05/25/1390 - 08:25
امام جمعه کنگان

  نیازمند حضور روحانیون خبره در زمینه مذاهب هستیم
  امام جمعه منطقه شیعه و سنی‌نشین کنگان از توابع استان بوشهر گفت: به برکت فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت و شیعه، همدلی و صمیمیت مردم این منطقه در اوج است.

به گزارش پایگاه اطلاع بسیج طلاب حجت الاسلام  محمودی در گفت‌گو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه اهل سنت گفت: مدارس علمیه اهل سنت زیرساخت هایی با تجهیزات کامل دارد، به گونه ای که تا سطح دو نیز طلبه جذب می نماید و این در حالی است، به واسطه مشکل زیرساختی در مدارس علمیه تشیع هنوز در جذب طلبه سطح یک با محدودیت روبرو هستیم.

امام جمعه کنگان گفت: وعده‌هایی جهت حمایت از مدارس علمیه مناطق مرزی که آماج حملات فرقه‌های ضاله است داده شده، اما تاکنون محقق نشده و هنوز در زیرساخت ها دچار مشکل هستیم.

وی با بیان این که در این شهر، فرقه‌های مختلفی وجود دارد اظهار داشت: در این راستا نیازمند روحانیون خبره و متخصص در زمینه فرق هستیم تا از حیثیت شیعه دفاع کنند، البته مردم کنگان هیچ گونه مشکلی در تعاملات با هم ندارند و شیعه و سنی در کمال صفا و دوستی با هم زندگی می کنند.

امام جمعه کنگان گفت: این مسئله به معنای آن نیست که از احکام و عقاید خود دست بردارند و یا در این مسیر توجهی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه فتوای مقام معظم رهبری موجبات وحدت هر چه بیشتر را در میان دنیای اسلام ایجاد کرد، اظهار داشت: فتوای آیت الله العظمی خامنه ای به اندازه چندین لشکر از کیان شیعه در جهان اسلام دفاع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: باید سیاست راهبردی مدونی در چگونگی ارتباط با اهل سنت به امامان جمعه و روحانیون مبلغ  ارائه شود تا از انجام اقدامات سلیقه ای جلوگیری شود، زیرا بعضی اوقات همین اعمال سلیقه ها موجبات اختلاف را ایجاد می کند.

عضو شورای مدیریت استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه سالها نسبت به استان ها بی توجهی شده است، نیاز به فعالیت گسترده در جهت رشد و شکوفایی هستیم.

*درخواست از مسئولان حوزه

وی با بیان اینکه استان بوشهر نیازمند حضور اساتید مجرب است، گفت: انتظار می‌رود توجه ویژه ای به شهرهای مرزی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

مدیر  مدارس علمیه کنگان به سیاست تمرکز زدایی از سوی مدیریت حوزه اشاره کرد و گفت: این امر سیاست متقنی است که برای استان ها بسیار مفید و موثر است، لکن به نظر می رسد در اجرای این سیاست های ابلاغی، از سوی مدیران میانی آنگونه که مد نظر مسئولان است، با مشکلاتی روبرو هستند.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف تنها با اقدامات فرهنگی ممکن نیست، اظهار داشت: باید به عنوان منکر با مقوله بدحجابی و بی عفتی برخورد شود، زیرا بی توجهی نسبت به این مقوله موجبات گسترش فساد، فروپاشی کیان خانواده و افزایش طلاق را به دنبال دارد.

*هشدار نسبت به کم‌رنگ‌شدن ارزش‌ها

حجت الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب که بی دینی و لا ابالی گری در ایران حاکم بود در این منطقه مساله عفاف و حجاب اصلا کمرنگ نبود، متاسفانه با توجه به ترویج فرهنگ غرب به شیوه های مختلف و عدم توجه دولت های گذشته نسبت به این مساله در مناطق و شهرهای جنوبی با مقوله بدحجابی و بی توجهی به عفاف روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی شهر نسبت به ده سال گذشته بسیار متفاوت است، اظهار داشت: این شهر در نقطه مرزی استان بوشهر واقع شده و شهری مهاجر پذیر می باشد، لذا از اقصی نقاط کشور به لحاظ وجود منطقه عسلویه در این شهر سکنی گزیده اند و باعث تغییر در فرهنگ منطقه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: بعضی از افراد اینگونه می اندیشند که زندگی در دنیای مدرنیته الزاماتی را به دنبال دارد و یکی از آن‌ها نیز کنارگذاشتن سنت ها و باورهای مذهبی است و این تفکر که امروزه افکار جوانان را به خود جلب کرده آسیبی جدی بر پیکره فرهنگ ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهرهای جنوبی دارای اصالت ها و سنت هایی هستند که خود موجب حفظ عفت و حجاب می شود، اظهار داشت: اینکه حجاب، ارزش برای زنان است و محدویتی نیست بلکه آنان را از آسیب های اجتماعی در امان نگاه می دارد، امری است که باید مورد تبلیغ و ترویج قرار گیرد.

*انتقاد از ترویج موسیقی‌های مبتذل

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ثبت یک سبک از موسیقی به عنوان موسیقی استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در سابق یک قشری که خیلی خوشنام نبودند، یک نوع موسیقی به نام «نی هم بانه» را در عروسی ها اجرا می کردند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نوع موسیقی مجالی برای عرضه نیافت تا اینکه به واسطه حضور یکی از روسای جمهور پیشین، مجدداً این سبک در مراسمی نواخته شد و از سوی ارشاد وقت نیز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

وی افزود: همان امر بهانه ای برای احیای مجدد این نوع سبک از موسیقی گردید و صدا وسیمای استانی هم بر آن دامن زد که معتقدم ننگی بر پیشانی استان بوشهر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی تصریح کرد: ائمه جمعه به واسطه رسالتی که در امر ترویج دین دارند، هر کجا که این موسیقی ارائه می شود، در هر مکانی باشد، مجلس را ترک می کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.