اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان:

س, 05/25/1390 - 08:19
اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان:

پليس انگليس به آزادي، كرامت و حقوق شهروندي مردم احترام بگذارد
 اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور با انتشار بيانيه‌اي خواستار رعايت حقوق شهروندي و كرامت انساني مردم انگليس از سوي پليس اين كشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با انتشار بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن اقدامات خشونت‌طلبانه پليس رژيم سلطنتي انگليس در برخورد با مردم اين كشور خواستار رعايت حقوق شهروندي و حفظ كرامت انساني از سوي آنان شد. متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
آن روز كه رهبر كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) صداي در هم شكسته شدن استخوان‌هاي كمونيسم را به سران شوروي سابق يادآوري كرد و آن‌را در حال مسير زباله‌دان تاريخ دانست، شايد كمتر كسي اين پيش‌بيني را قابل تحمل مي‌دانست. اما وعده خداوند حق است و هم او فرموده است كه "و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين ".

مدتي است شاهد تحقق پيش‌بيني دقيق رهبري معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي مبني بر نفوذ بيداري ملت‌هاي مسلمان تا قلب اروپا هستيم. قيام‌هاي مردمي كه از تونس و مصر آغاز شد و با گسترش به بيشتر كشورهاي ديكتاتوري خاورميانه، به سراغ اسپانيا و سپس انگليس رفت، همگي ناشي از ظلم و ستمي است كه در ساليان طولاني بر محرومين و مستضعفين اين كشورها وارد آمده و اكنون زبانه‌هاي اين آتش شعله‌ور شده است و تازه اين آغازي است بر پايان سال‌هاي استعمار و ديكتاتوري غرب كه در آينده نزديك شاهد آن خواهيم بود.

اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان جمهوري اسلامي ايران، مواضع خود را در قبال سركوب مردم معترض و كشتار جوانان انگليس توسط پليس اين كشور به شرح ذيل اعلام مي‌دارد:

1- در جريان ناآرامي‌هاي پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، دولت انگليس نقش محوري در زمينه هدايت اغتشاشات و كمك به فتنه‌گران را داشت. اين دولت با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي ممكن سعي در سرنگوني نظام جمهوري اسلامي داشته و بيشترين دشمني‌ها را با جمهوري اسلامي از خود نشان داد. چه در داخل ايران كه سفارت اين كشور به پناهگاه اغتشاشگران تبديل شد و كارمندان سفارت نيز در جمع اغتشاشگران به تحريك و ايجاد بلوا و آشوب مي‌پرداختند،‌چه در خارج كه پايتخت اين كشور يعني لندن كانون‌ هدايت فتنه و پناهگاه فتنه‌گران فراري بود و چه در رسانه‌هايي نظير بي‌بي‌سي فارسي و انگليسي كه سعي در مردمي جلوه دادن اين اغتشاشات داشتند. اينها همه نشان از بغض و كينه و عداوتي است كه دولت انگليس با ملت‌هاي آزاده و مستقل دارد و اين بغض و كينه، امروز و در جريان اعتراض جوانان انگليسي و اعتراض آنها به تبعيض و محروميت، دامن مردم اين كشور را نيز فرا گرفته است. كما اينكه پيش از اين نيز دولت انگليس خوي ديكتاتوري خود را با به خاك و خون كشيدن دانشجوياني كه تنها خواسته‌هاي صنفي خود را اعلام كرده بودند، نشان داده بود.

2- رسانه‌هاي انگليسي علي‌الخصوص بي‌بي‌سي آنچنان كه ذكر شد، دائماً مشغول سياه‌نمايي عليه صلح و امنيت جهاني هستند و با ايجاد فضاسازي رسانه‌اي سعي در وارونه جلوه دادن حقايق جهان به نفع نظام سرمايه‌داري غرب دارند. اين رسانه‌ها چندي است قيام‌هاي اسلامي مردم مسلمان كشورهاي عربي را تحت سانسور خبري قرار داده و در اندك اخباري كه از آن منتشر مي‌كند، اين قيام‌ها را اعتراضات دموكراتيك غيرديني خوانده و گاهي نيز آنرا ناشي از تحريك ساير كشورها مي‌دانند و تمام تلاش خود را براي حفظ پادشاهان سرسپرده غرب بر مسند قدرت در كشورهاي عربي به كار مي‌بندند. اكنون اين سانسور خبري دامن مردم كشور خودشان را گرفته و جواناني كه در اعتراض به تبعيض، محروميت، فقر و بيكاري اقدام به اعتراض نموده و به خاك و خون كشيده مي‌شود، اما خبرگزاري‌هاي انگليسي آنان را اغتشاشگر و آشوبگر مي‌نامند. لازم است رسانه‌هاي دنيا به وظيفه خطير خود در اين زمينه عمل نموده و براي نشان دادن وجه حقيقي مدعيان حقوق بشر به دنيا، رسالت حرفه‌اي خود را انجام دهند.

3- تمام پيامبران الهي از آدم تا خاتم با پيام صلح و دوستي، برابري و برادري و پرهيز از خشونت و تبعيض مبعوث شده‌اند. مسيح(ع) پيامبر دوستي و محبت بود و پيروان آن پيامبر بزرگوار نيز بايد مناديان صلح و دوستي و عدالت در جهان باشند. ظلمي كه امروزه به مردم انگليس روا داشته مي‌شود، با هيچ يك از آموزه‌هاي الهي و انساني سازگار نبوده و خطري است كه صلح و امنيت مردم انگليس را تهديد مي‌كند، انتظار ما از كليساي مسيحيت علي‌الخصوص جناب آقاي پاپ بنديكت اين است كه با ورود به عرصه، راه را بر ظلم و شتم بيش از پيش توسط حكومت انگليس ببندند. بي‌شك موضع‌گيري بزرگان ديني در قبال خونريزي‌هاي دولت انگليس خواهد توانست باب جديدي را در معادلات سياسي و اجتماعي اين كشور باز نموده و زمينه را براي احقاق حقوق مردم و رسيدن جوانان اين كشور به خواسته‌هاي خود مهيا نمايد.

4- از مجامع حقوق بشري و سازمان ملل متحد خواستاريم ضمن پيگيري دقيق موضوع، راه را بر خونريزي بيش از پيش دولت انگليس ببندند و اين دولت را ملزم به رعايت حقوق بشر و حقوق شهروندان خود نمايند. چرا كه در صورت ادامه اين روند، بي‌شك امواج آتش ناآرامي سرتاسر انگليس و اروپا را فرا خواهد گرفت و دود آن چشم همه علي‌الخصوص دولت انگليس را خواهد سوزاند.

5- لازم است دانشجويان و دانشگاهيان انگليس ضمن به دست گرفتن مديريت هدايت اعتراضات مردمي، راه را بر هر گونه سوء استفاده از اين اعتراضات ببندند. اين مسئله بايد براي مردم انگليس تبيين شود كه هدف از اعتراضات جوانان اين كشور، رسيدگي به وضعيت اجتماعي و اقتصادي و معيشتي مردم است و مقصر اصلي در اين زمينه نيز دولت است كه بايد در قبال عملكرد خود به مردم پاسخگو باشد. بايد روي حقيقي دولت انگليس به مردم اين كشور نشان داده شود و ارتباطات معترضين با رسانه‌هاي مستقل و منصف بين‌المللي بيش از پيش باشد.

6- اگر چه دولت انگليس در طول قرن‌هاي اخير جنايات و خيانت‌هاي متعددي را عليه ملت و دولت ايران مرتكب شده، اما مردم و دانشجويان ايران حساب مردم اين كشور را از دولت انگليس جدا دانسته و خود را در كنار ملت انگليس مي‌بينند. آزادي، كرامت و رسيدن مردم انگليس به حقوق شهروندي خود، آرزوي تمام ملت ايران بوده و براي رسيدن آنان به اين حقوق دعا مي‌كنيم.
اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.