آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی

د, 05/24/1390 - 07:17
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی

  مسلمانان، سوریه را یاری کنند
  حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از تلاش‌های استکبار و برخی کشورهای عربی برای ایجاد بی‌ثباتی در سوریه، خواستار حمایت مسلمانان از این کشور اسلامی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، متن پیام این مرجع تقلید که از سوی دفتر معظم‌له انتشار یافته است، بدین شرح می‌باشد.

بسم الله الرحمن الرحيم

همه مى‌دانيم كشور سوريه دو ويژگى مهم در منطقه دارد: اوّلا در خطوط مقدم جبهه مبارزه با اسرائيل غاصب قرار گرفته و ثانيآ مانع زياده‌خواهى دولت‌هاى استعمارى مانند آمريكا و انگليس و فرانسه در منطقه است.

و به خاطر همين موقعيت مبارزاتى، دولت‌هاى استكبارى و اسرائيل و متأسفانه بعضى از كشورهاى عربى كه هماهنگ با آنها عمل مى‌كنند سخت براى متزلزل كردن ثبات اين كشور اسلامى در تلاشند.

و عجيب اين‌كه دولت آمريكا و رژيم اسرائيل با صراحت همكارى خود را با بعضى از گروه‌هاى مسلح كه مى‌خواهند ثبات سوريه را بر هم بزنند، ابراز مى‌دارند و اميدوارند اكنون كه پايگاه خود را در «مصر» و «يمن» و «تونس» از دست داده‌اند بتوانند پايگاهى در اين كشور اسلامى پيدا كرده و منطقه را قبضه كنند.

مسلمانان بيدار و ژرف‌بين بلكه همه آزادگان جهان بايد اين موقعيت سوريه را درك و به عنوان يك وظيفه انسانى و اسلامى براى خنثى كردن اين نقشه شوم كه سبب ايجاد يك جنگ داخلى مى‌شود و در نهايت سبب ويرانى يك كشور اسلامى ديگر است جلوگيرى كنند. به يقين شهروندان سورى نيز از اين امر آگاهند كه دشمن مى‌خواهد ليبى ديگرى در منطقه درست كرده و اسرائيل و منافع خود را حفظ كند.

البته دولت سوريه نيز بايد به قول‌هايى كه در زمينه اصلاحات داده است وفادار باشد و بهانه را از دست دشمنان اسلام و صهيونيست‌ها بگيرد.

راستى حيرت‌آور است بعضى از كشورهاى عربى كه هرگز نسيم آزادى و دموكراسى در كشورشان نوزيده به بهانه اصلاحات با آمريكا و اسرائيل يعنى دشمنان قسم‌خورده اسلام ومسلمين هم‌دست شده و آب به آسياب دشمن مى‌ريزند و فكر نمى‌كنند ممكن است روزى آنها را در قفس براى محاكمه حاضر كنند.

ما اميدواريم با بيدارى ملت‌هاى عرب و مسلمانان جهان و آزادگان دنيا و مردم با ايمان سوريه نقشه‌هاى شوم اسرائيل و استكبار جهانى به لطف پروردگار نقش بر آب شود و اين كشور با اصلاحات و ثبات كامل همچنان كوهى در برابر صهيونيسم غاصب و استكبار ظالم بايستد. آمين يا رب العالمين.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.