حجت‌الاسلام اراكي :

د, 05/24/1390 - 07:07
حجت‌الاسلام اراكي :


«چادر مشكي» به دليل تأمين معيارهاي عفاف «حجاب برتر» نام گرفته است
 مؤسس مركز اسلامي انگليس با تأكيد بر اين «چادر مشكي» امنيت و عفت زن را بيمه مي‌كند، گفت: چادر مشكي، امنيت رواني زنان و همچنين مردان را تأمين مي‌كند و به دليل دارا بودن معيارهاي عفاف، حجابي برتر نام گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمين محسن اراكي، مؤسس مركز اسلامي انگليس در گفت‌وگو با خبرنگار آيين و انديشه فارس درباره برخي هجمه‌ها به پوشش اسلامي «چادر» اظهار داشت: چادر به عنوان پوششي است كه علاوه بر پوشاندن زيبايي‌هاي بدن زنان، به حفظ شكوه و حرمت آنها نيز كمك مي‌كند.
وي با اشاره به ويژگي‌ها و امتيازات پوشش اسلامي چادر گفت: پوشانندگي و شكوهي كه در سايه رعايت حجاب توسط چادر وجود دارد؛ باعث مي‌شود تا چادر به عنوان يك نمونه خوب و كامل از پوششي كه تمام بدن را فرا مي‌گيرد، مطرح شود.

* شركت‌هاي بيمه‌ انگليسي در تبليغات خود از چادر استفاده مي‌كنند، يعني چادر امنيت زن را بيمه مي‌كند

مؤسس مركز اسلامي انگليس در ادامه به بيان خاطره‌اي از حضور خود در لندن پرداخت و گفت: شركت‌هاي بيمه در لندن و انگليس براي تبليغات بيمه‌اي خود، از عكس بانوان با پوشش چادر در تابلوهاي تبليغاتي استفاده مي‌كنند. آن‌ها دقيقاً همان چادر مشكي كه در ايران رايج است را به صورت بنرهاي بسيار بزرگ در جاي جاي شهر نصب كرده و بدين وسيله براي شركت‌هاي خويش، تبليغات مي‌كنند.
وي افزود: شركت‌هاي بيمه در لندن اين نحوه پوشش را نوعي بيمه و حفاظ امنيتي براي انسان تلقي مي‌كنند لذا براي آنكه بتوانند ارزش، اهميت و معناي بيمه را در اذهان مردم تداعي كنند از اين پوشش در تبليغات خود، بهره مي‌برند از اين‌رو افرادي كه در چند سال اخير به اين كشور سفر كرده باشند حتماً با اين تصاوير در شهر لندن مواجه شده‌اند كه بسياري از شركت‌هاي بيمه از چادر براي تبليغات بيمه استفاده مي‌كنند.
مؤسس مركز اسلامي انگليس تصريح كرد: بنابراين چادر پوششي است كه علاوه بر پوشاندن زيبايي‌ها، برجستگي‌هاي بدن زنان، امنيت رواني خاصي را هم براي زنان و مردان، ايجاد مي‌كند و اين امتياز ديگر براي چادر محسوب مي‌شود. بنابراين خانمي كه با چادر در جامعه تردد مي‌كنند وقار را نيز براي وي به همراه خواهد داشت و اين تجربه‌اي بود كه در مدت حضورم در خارج از كشور حس كردم، لذا هرگاه خانواده و دختران بنده با چادر مشكي در دانشگاه و ساير مراكز عمومي انگليس حضور مي‌يافتند با احترام ويژه‌اي مواجه مي‌شدند.

* رنگ مشكي جذابيت بصري ندارد و به همين دليل زن را در معرض توجه قرار نمي‌دهد

عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل‌بيت‌(ع) با بيان اينكه چادر شكوهي را به بانوان مي‌بخشد كه در غير چادر اين شكوه محقق نمي‌شود، اظهار داشت: رنگ مشكي نيز در اين شكوه، بسيار مؤثر است. رنگ مشكي نه به عنوان يك رنگ بلكه به چيزي كه منشأ وقار و شكوه براي بانوان و آقايان به شمار مي‌رود مورد توجه است به طوري كه در بسياري از دانشگاه‌هاي معتبر دنيا معمولاً لباسي با رنگ مشكي را براي فارغ‌التحصيلان خود،‌ گزينش مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: همان‌گونه كه بعضي از رنگ‌ها نور را جذب و برخي ديگر نور را دفع مي‌كنند، بعضي از رنگ‌ها چشم انسان را به خود جذب مي‌كند و رنگ‌هاي روشن از اين قبيل محسوب مي‌شود اما رنگ مشكي اين جاذبه را ندارد كه چشم را فاصله دور، به خود جذب كند از اين‌رو خواه ناخواه، رنگ مشكي به گونه‌اي است كه جاذبه چشم‌ها را به سوي خانم‌ها ايجاد نمي‌كند و مسئله وجه امتياز رنگ مشكي بر ساير رنگ‌هاست.
حجت‌الاسلام اراكي ابراز داشت: اينكه رنگ مشكي چادر در هر دوراني انتخاب شده باشد يكي از انتخاب‌هاي خوب بوده اما تأكيدي بر اينكه حتماً اين رنگ خاص باشد را نداريم، لكن معيارهاي حجابي كه از لحاظ شرعي مطلوب باشد در چادر مشكي به نسبت بسيار بالايي در مقايسه با ساير پوشش‌ها وجود دارد لذا چادر مشكي به دليل دارا بودن معيارهاي محجوبيت و تأمين معيارهاي عفاف، مي‌توان به عنوان حجابي برتر از آن ياد كرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.