تاكنون 90 عنوان از كتب آيت‌الله جوادي آملي منتشر شده است

ش, 05/22/1390 - 07:19
تاكنون 90 عنوان از كتب آيت‌الله جوادي آملي منتشر شده است

 سرپرست روابط عمومي بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا گفت: در حال حاضر 90 عنوان كتاب در قالب 135 مجلد از آثار آيت‌الله جوادي آملي منتشر شده است كه 23 جلد آن را تفسير «تسنيم» تشكيل مي‌دهد.

حجت‌الاسلام مهدي تقي‌زاده، سرپرست روابط عمومي بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب اظهار داشت: اساس و پايه‌گذاري مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي اسرا تحت اشراف آيت‌الله جوادي آملي است و اين مؤسسه تلاش مي‌كند كه افكار و انديشه‌هاي آيت‌الله جوادي آملي را نشر و ترويج دهد.
وي بيان داشت: با توجه به اينكه مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي اسرا از سال 72 تاسيس ‌شده است اما فعاليت‌هاي بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا از اوايل سال 62 آغاز شده است و نظر آيت‌الله جوادي آملي بر تحقيق و تدوين تفسير تسنيم است و افرادي كه در بخش پژوهش در حال فعاليت هستند، از شاگردان ممتاز آيت‌الله جوادي آملي هستند.
تقي‌زاده خاطرنشان كرد: كلمه «تسنيم» به معناي كاسه‌هاي لبريز پر از شرابي است كه بهشتيان از آن مي‌نوشند و اميدواريم كه تمام مشتاقان قرآن از معارف حقه اين كتاب بهره‌‌مند شوند؛ مراحل چاپ و نشر آثار آيت‌الله جوادي آملي در مراكز ديگر انجام مي‌گرفت اما از سال 72 انتشار آثار آيت‌الله جوادي آملي با رياست حجت‌الاسلام مرتضي واعظ جوادي شروع شد و به تدريج رو به رشد قرار گرفت.
سرپرست روابط عمومي بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا گفت: بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا از 13 رجب سال گذشته با 10 مركز زير نظر بنياد آغاز به كار كرد و مقدمات ساخت و ساز اين بنياد حدود 12 سال طول كشيد.
وي تصريح كرد: افكار حضرت آيت‌الله جوادي آملي بين‌المللي است و منحصر به يك شهر يا استان و يا كشور نيست و همه مي‌توانند در تمام اديان از آثار آيت‌الله جوادي آملي بهره‌مند شوند.
تقي‌زاده بيان داشت: يكي از مقدماتي كه براي تاسيس بنياد بين‌المللي علوم وحياني مورد نياز است، تاسيس مراكز متعددي در اين زمينه است و كتاب تفسير «قيّم تسنيم» به عربي و ديگر كتاب آيت‌الله جوادي آملي به انگليسي و اردو نيز ترجمه شده است.
وي تاكيد كرد: بايد با كشورهاي هم‌سو و حتي غير هم‌سو ارتباط برقرار كرد و واقعا اشتياق مهمانان خارجي براي شنيدن بيانات آيت‌الله جوادي آملي بسيار ملموس است؛ مؤسسه امام حسن عسكري(ع) در آمل قدمت چندين ساله دارد و رشته‌هاي تخصصي كلام و تفسير در آن تدريس مي‌شود.

* اميدواريم تا در سال جاري 4 مجلد ديگر از تفسير «تسنيم» منتشر شود

سرپرست روابط عمومي بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا بيان داشت: يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي فعاليت‌هاي غرفه مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي اسرا، ارتباط غرفه‌ها با بازديد‌كنندگان در نمايشگاه بين‌المللي قران كريم است اما متاسفانه نه تنها آثار آيت‌الله جوادي آملي بلكه آثار ديگر بزرگان ديني نيز با مسئله مهجوريت روبه‌رو شده است.
وي افزود: ويژگي اخلاقي يكي از عمده‌ترين و بارزترين خصوصيات رفتاري آيت‌الله جوادي آملي است و هر كسي كه با وي روبه‌رو مي‌شود، از مواردي كه مورد رضايت آن شخص قرار مي‌گيرد، بحث اخلاقي اين استاد است و در حقيقت و به معناي واقعي، اخلاق آيت‌الله جوادي آملي برگرفته از قرآن و روايات است.
تقي‌زاده گفت: قرائت قرآن آيت‌الله جوادي آملي متفكرانه است و چنان در آيات قرآن غرق مي‌شوند كه از يك جذابيت ويژه‌اي برخوردار است؛ برنامه‌ريزي اين مفسر قرآن در مطالعات، رفت‌ و‌ آمد و امور زندگي روي يك قاعده خاصي است.
وي ابراز داشت: در حال حاضر 90 عنوان كتاب در 135 جلد آثار آيت‌الله جوادي آملي منتشر شده است كه 23 جلد آن را تفسير تسنيم تشكيل مي‌دهد؛ 18 جلد تفسير موضوعي و كتاب «ادب فناي مقربان» به هفت جلد رسيده است؛ اميدواريم كه جلد‌هاي 24، 25، 26 و 27 كتاب تفسير تسنيم دوره بعدي نمايشگاه‌ قرآن در دسترس مخاطبان قرار بگيرد.
تقي‌زاده بيان داشت: كتاب «ادب فناي مقربان» شرح زيارت جامعه كبيره است كه جلد هفتم آن در اين نمايشگاه مشاهده مي‌شود؛ درس آداب قاضي كه توسط آيت‌الله جوادي آملي تدريس مي‌شد در حال حاضر به نام كتاب «ادب قاضي» در دست چاپ است.
وي گفت: يكي از مراكز بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا متولي امر چاپ فصل‌نامه است كه جلد‌هاي ششم و هفتم آن در حال انتشار است. كتاب «خورشيد درخشان امامت» در دست تدوين است كه به زودي منتشر مي‌شود.
سرپرست روابط عمومي بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسرا ابراز داشت: حدود 26 شماره از مجموعه دروس تفسيرترتيبي قرآن كريم به نام «صراط‌الهدي» توليد شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است و اين مجموعه دروس تفسير با دو فرمت جداگانه به صورت‌هاي ام‌پي‌تيري صوتي(تفسير گويا) و نرم‌افزاري تهيه، تنظيم و توليد شده است.
وي اظهار داشت: بحث اخلاقي و درس اخلاق آيت‌الله جوادي آملي در روزهاي پنج‌شنبه با عنوان تفسير نهج‌البلاغه برگزار مي‌شود؛ گزارش‌نامه داخلي اين بنياد به صورت دو هفته يكبار و دو مورد از جلسات درس اخلاق آيت‌الله جوادي آملي، و فرمايشات اين وي در ديدارهاي مهمانان خارجي با وي در اين دوهفته‌نامه منتشر مي‌شود.
تقي‌زاده ابراز داشت: آثاري كه تاكنون از آيت‌الله جوادي آملي منتشر‌ شده است در نرم‌افزار «كتابخانه ديجيتال» نيز آمده كه در حدود 125 اثر است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.