كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي سيستان ‌و بلوچستان:

چ, 05/19/1390 - 07:35
كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي سيستان ‌و بلوچستان:

فاجعه سومالي در سايه سياست‌هاي مخرب غرب است
 كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي سيستان‌ و‌ بلوچستان گفت: فاجعه انساني سومالي در سايه سياست‌هاي مخرب غرب است.
مجتبي شجاعي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در زاهدان اظهار داشت : استكبار جهاني همواره تلاش كرده تا تبعاتي مثل فقر، ناامني و عقب ماندگي در برخي كشورهاي اسلامي را ناشي از وجود دين اسلام در اين كشورها جلوه دهد كه بيشك رواج رسانه‌اي اين تفكر غرب در سطح جهان ميتواند دليلي بر اين باشد كه آمريكا و ناتو به بهانه حفظ امنيت بين‌المللي در حال طراحي مقدمه براي اشغال نظامي شاخ آفريقا هستند.
وي افزود: سازمان ملل و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي اساساً براي پاسداري از صلح و امنيت و رسيدگي و تأمين حقوق اوليه انسان‌ها مثل تأمين آب و غذا تأسيس شدند، ولي تجربه سوزناك سومالي نشان مي‌دهد اين سازمان‌ها كارآمدي لازم را ندارند.
كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي سيستان ‌و ‌بلوچستان تصريح كرد: آمريكا و متحدانش اگر خود را به خواب هم مي‌زنند بايد بدانند كه ريشه تروريسم بين‌الملل، فقر و بي‌عدالتي است، امنيت بين‌الملل نيازمند يك تحولي اساسي به مانند همان بيداري اسلامي كه امروز در منطقه شاهد آن هستيم است.
شجاعي خاطرنشان كرد: بي‌شك استعمار جديد غرب براي سوددهي بيشتر خود و به زانو درآوردن برخي كشورهاي اسلامي ايجاد قحطي در كشورهاي اسلامي فقير را در دستور كار خود دارد و قحطي‌زدگي به يكي از منابع درآمد كشورهاي استكباري و سازمان‌هاي بين‌المللي تبديل شده است.
وي گفت: لازم است در چنين شرايطي مردم نوع‌دوست ايران به مانند رهبر عزيز خود در ماه مبارك رمضان كه يكي از شئون آن به ياد آوردن درد گرسنگي و تشنگي است، براي كمك به مردم سومالي بشتابند.
كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي سيستان و بلوچستان بيان كرد: لازم است با هماهنگي و همكاري دولت به‌ ويژه فعال شدن رسانه‌ها و سازمان‌هايي مانند جمعيت هلال‌احمر، كميته امداد، بنياد مستضعفان و بنيادهاي خيريه غيردولتي و وزارت امور خارجه تمام توان ملي ايران براي كمك‌رساني به مردم سومالي بكار گرفته شود و با اين اقدام بار ديگر در صحنه جهاني از نوع‌دوستي، صلح‌طلبي و باورمندي ايرانيان به آموزه‌هاي الهي تصويري درخشان و خيره‌كننده ترسيم شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.