مدیر رادیو معارف: متون آموزش خبرنگاری اسلامی شود

س, 05/18/1390 - 07:53
مدیر رادیو معارف: متون آموزش خبرنگاری اسلامی شود

  مدیر رادیو معارف، بایسته‌ها و روش‌های خبرنگاری اسلامی را با غرب متفاوت دانسته و تاکید کرد: متون آموزشی خبرنگاری باید اسلامی شود.
حجت‌الاسلام لطفی نیاسر در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه اظهار کرد: خبرنگار مسلمان نباید بایسته‌ها و آموزه‌های دنیای خبری و خبرنگاری غرب را فرا بگیرد و موج آفرینی کند.
وی با بیان این که خبرنگاری در کشور ما باید اسلامی شود،‌ افزود: ما نباید به همان روش غربی که اخبار را بدون توجه به درستی آن منتشر می‌کنند، عمل نماییم.
مدیر رادیو معارف با تأکید بر اسلامی شدن دروس دانشگاه‌های کشور در زمینه رسانه، تصریح کرد: اگر امروز خواستار فعالیت رسانه‌ای اسلامی در جامعه هستیم، باید منابع و متون آموزشی خبرنگاری را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اسلامی کنیم تا دانشجویان این رشته‌ دروس اسلامی را بیاموزند.
* نقش رسانه‌ها در ترویج اخلاق اقتصادی
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهاد اقتصادی، نقش رسانه‌ها را در این عرصه تاثیرگذار دانسته و بیان داشت: یکی از وظایف رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دینی در سال جهاد اقتصادی رواج اخلاق اقتصادی و تلاش در راستای حاکم کردن اصول و معیارهای اقتصاد اسلامی می‌باشد.

حجت‌الاسلام لطفی نیاسر با ابراز تأسف از  وجود برخی شبهات در زمینه فعالیت‌های اقتصادی در کشور، اذعان داشت: امروزه به دلیل گسترش فعالیت‌های اقتصادی در بازار‌های بین‌المللی، برخی فعالیت‌ها در بنگاه‌‌های اقتصادی در داخل کشور شبیه کشورهای غیر اسلامی شده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی رسانه‌ها می‌توانند ‌احساس نیاز به اقتصاد اسلامی را در جامعه پرورش دهند؛ به گونه‌ای که دانشگاه‌ها خود را موظف به ورود به عرصه‌های اقتصاد اسلامی کنند.

* ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه در عرصه اقتصاد اسلامی

مدیر رادیو معارف با اشاره به وجود کارشناسان و اساتید آشنا به مسائل اقتصاد اسلامی در جامعه، اظهار داشت: هرچند در اوایل انقلاب چنین ظرفیتی وجود نداشت، ولی امروز در مراکز حوزوی پتانسیل‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در مسیر اسلامی شدن فعالیت‌های اقتصادی گام برداریم.

حجت‌الاسلام لطفی نیاسر در پایان با اشاره به فعالیت مرکز خبر حوزه در عرصه انتشار اخبار حوزه‌های علمیه، ضمن ابراز رضایت از فعالیت این رسانه و ارزشمند‌خواندن حضور حوزه در فضای رسانه‌ای، خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به نقطه مطلوب که جامعه با ظرفیت‌های حوزه و فعالیت‌های آن آشنا شود، مسیر زیادی پیش رو است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.