رمضان در جهان؛ چين

د, 05/17/1390 - 08:00
رمضان در جهان؛ چين

66 گروه مسلمان در چين، ماه مبارك رمضان را تكريم مي‌كنند
 حافظ كل قرآن كريم از كشور چين مي‌گويد: در كشورم 66 گروه مسلمان وجود دارد كه همه آنها در تكريم و گرامي‌داشت ماه مبارك رمضان مي‌كوشند و در مساجد به عبادت خدا مي‌پردازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاري فارس، مردم چين قبل از فرا رسيدن ماه مبارك رمضان بعد از تميزكردن خانه‌ها و مساجدشان، به سخنان امام جماعتي كه راجع به اعمال اين ماه و وظايف روزه‌داران صحبت مي‏كند، گوش فرا مي‌دهند و عقايد و احكام و نماز طراويح از جمله برنامه‏هايي است كه در ماه رمضان در مساجد كشور چين بر پا مي‌شود.
«رجب ماجين لونگ» حافظ كل قرآن كريم از كشور چين به خبرنگار آيين و انديشه خبرگزاري فارس مي‌گويد: جمعيت مسلمانان در شمال كشور چين بيشتر از جمعيت جنوب آن است و شناختشان نسبت به دين اسلام بيشتر است اما جنوب چين به دليل وجود پايتخت، معرفتشان نسبت به دين كمتر است و مسلمانان كمتري در آنجا زندگي مي‌كنند.
وي درباره اهميت تفسير نسبت به قرائت قرآن ابراز مي‌كند: معمولاً افراد بعد از روخواني و قرائت قرآن به تفاسير «جلالين» و «قاضي» مراجعه مي‌كنند و سپس براي يادگيري علوم ديني به آموزشگاه‌هايي به نام «معهد» مي‌روند و يا بعضي از مساجد نيز خودشان اين علوم را به وسيله اساتيد قرآني آموزش مي‌دهند و سپس بعد از طي اين دوره، وارد دانشگاه‌هايي مي‌شوند كه مختص علوم ديني و قرآني است.
ماجين لونگ بيان مي‌كند: در كشور چين 66 گروه مسلمان وجود دارد كه از اواخر ماه شعبان با روزه گرفتن به استقبال ماه رمضان مي‌روند و بيشتر اوقاتشان را در مساجد مي‌گذرانند. مسلمانان پيش از فرا رسيدن ماه خدا، بي‌صبرانه ماه مبارك رمضان را انتظار مي‌كشند و بسيار اين ماه را گرامي مي‌دارند و در مساجد به عبادت خدا مي‌پردازند؛
به گزارش فارس، هشتاد سال پس از هجرت پيامبر اكرم (ص)، ساخت مسجد‌هاي پاگودا (سبك معماري مخصوص چين و ژاپن) در چين رواج يافت، آنچنان كه امروز قريب به 45‌هزار مسجد اين كشور ميزبان ميليون‌ها مسلمان چيني و توريست‌هاي مسلمان و غيرمسلماني است كه به قصد ديدن اين مساجد به اين كشور سفر مي‌كنند. تعداد مسلمانان اين كشور را نيز 50 ميليون نفر برآورد مي‌كنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.