استاد دانشگاه قم

ی, 05/16/1390 - 08:04
استاد دانشگاه قم

  بی‌توجهی به عفاف و حجاب خیانت است
  حجاب و عفاف از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که بی‌توجهی به آن خیانتی بزرگ به خون شهدا و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.  

خانم طباطبایی از اساتید دانشگاه قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه طلیعه ظهور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، گفت: کارهایی که امروز برای حجاب در حال انجام می‌شود، سطحی، ظاهری و نمایشی است، گرچه برای ابراز وجود محجبه های جامعه بد نیست، ولی باید کار اساسی و ریشه ای  را از خانواده ها شروع کرد.

وی افزود: صدا و سیما در زمینه آموزش راهنمایی و رانندگی ، با تولید برنامه های مختلف انیمیشینی و ... فعالیت‌های خوبی دارد، اما گام چندانی برای جلوه های ویژه حجاب و ترویج فرهنگ آن برنداشته است!

طباطبایی تصریح کرد: مسئولین باید با استفاده از ابزارهایی مانند رسانه های تصویری و صوتی به نحو احسن فرهنگ عفاف و حجاب که نص صریح آیات قرآن است، بهره ببرند و به گونه‌ای نباشد که برخی با تمسخر بگویند، یک تار مو مشکلی برای جامعه ایجادنمی نماید!

*آیا یک تار مو مشکل‌ساز نیست؟

وی با بیان این‌که با « حلوا ، حلوا دهن شیرین نمی شود» گفت: اگر همین تار موهایی که به قول بعضی ها مشکل ساز نیست ، ادامه داشته باشد، بنیان خانواده ها از هم می پاشد و جامعه آسیب خواهد دید.

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت‌ حفظ خون شهداء، یادآور شد: چرا باید برخی از مسئولین به جای تبین واژه حجاب و عفاف پا روی ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود بگذارند و در سخنرانی هایشان کراراً بگویند حجاب تنها چادر نیست؛ در صورتی که ما باید سطح را بالا بگیریم، تا مردم به حدالاقل ها اکتفا نمایند؛ اگر این طور عمل نکنیم خیانتی بزرگ به شهدا و انقلاب است.

*چادر؛ بهترین لباس برای بانوان

طباطبایی افزود: بهترین لباس برای بانوان مسلمان همین چادر است و در جواب کسانی که می گویند حجاب محدودیت می آورد، می‌گوییم این امر الهی را برای رضای خداوند با جان و دل خریداریم .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.