11هزار هادي سياسي پاسدار و بسيجي در كشور فعال هستند

ی, 05/16/1390 - 07:43
11هزار هادي سياسي پاسدار و بسيجي در كشور فعال هستند

نماينده ولي فقيه درسپاه پاسداران در جمع خبرنگاران در شهركرد گفت: 11 هزار هادي سياسي پاسدار و بسيجي در راستاي تقويت مباني معنوي و بصيرتي در سپاه و بسيج سراسر كشور فعال هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب استان چهارمحال وبختياري، حجت الاسلام  علي سعيدي در حاشيه سفر به شهركرد در جمع خبرنگاران افزود: 7 هزار هادي سياسي بسيجي و بيش از 5 هزار هادي سياسي پاسدار در راستاي تقويت و ارتقاي مباني معنوي و بصيرتي در سطح كشور فعال هستند.
وي از ايمان و بصيرت به عنوان دو ركن اساسي در راستاي پيشرفت همه جانبه انسان در زندگي نام برد و افزود: ايمان به منزله موتور محركه و بصيرت به عنوان مهم ترين ابزار هدايت در انتخاب مسير صراط مستقيم انسان در زندگي است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با اشاره به جايگاه سپاه پاسداران در تداوم بخشي به ارزشهاي متعالي انقلاب اسلامي گفت: حفظ، صيانت و تقويت مباني و ارزشهاي متعالي نظام اسلامي از رسالت هاي اصلي سپاه پاسداران است.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به رسالت مسئولين حوزه هاي نمايندگي ولي فقيه در سپاه هاي استاني اشاره كرد و افزود: بصيرت افزايي و ايجاد فضاي معنوي دركاركنان سپاه و بسيجيان عزيز از شاخص ترين رسالت مسئولين حوزه هاي نمايندگي ولي فقيه مي باشد.
وي تأمين و تقويت بنيه معنوي و بصيرتي را از ديگر رسالتهاي نمايندگي ولي فقيه در سپاه عنوان كرد و گفت: در اين راستا برنامه هاي متنوع و گوناگوني از قبيل برگزاري مسابقات از كتب و جزوات و نشست هاي سياسي و استفاده از هاديان سياسي داريم كه منشأ حركت بسيار دقيق سپاه در راستاي اصول و مباني انقلاب و پيروي دقيق از ولايت و افزايش بصيرت آحاد كاركنان مي شود.
حجت الاسلام سعيدي در ادامه از ماه مبارك رمضان به عنوان ماه بازسازي و احياي انسان نام برد وافزود: ماه مبارك رمضان در تهذيب نفس و ارتقاي روحيه تعبد افراد جامعه نقش تأثيرگذاري دارد و يكي از بهترين آثار ماه مبارك رمضان اصلاح فرد مي باشد كه اين امر در كاهش وقوع جرائم در كشور نقش مهمي را ايفا مي كند.
وي برقراري امنيت اجتماعي در جامعه را مستلزم حفظ و رعايت پوشش اسلامي از سوي اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: حجاب محدوديت نيست بلكه مصونيت است كه اجراي اين مهم در برقراري امنيت وكاهش ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه بسيار م‍وثر است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي برضرورت اشاعه و ترويج فرهنگ حجاب در جامعه از سوي تمام دستگاه هاي اجرايي تأكيد كرد و گفت: اشاعه و ترويج فرهنگ حجاب از سوي دستگاه هاي اجرايي به وي‍ژه صدا وسيما و اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر از مهم ترين راهكارهاي حفظ شئونات و پوشش اسلامي در جامعه است.
وي در ادامه به سوال خبرنگاران در راستاي لزوم اسلامي شدن دانشگاه ها در كشور گفت: محيط، متن و محتوي دروس دانشگاهي، مديريت و اساتيد دانشگاه از فاكتورهاي مهم ومحوري در اسلامي شدن دانشگاه ها هستند.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فراهم آوردن شرايط ديني در دانشگاه ها را ضروري برشمرد وگفت: تقويت مباني ديني به ويژه در دروس علوم انساني، ارتقاي نگرش و اعتقاد ديني در مديريت استاندارد دانشگاه، ارتقاي آموزش و فرهنگ ديني از سوي اساتيد دانشگاه از ديگر اين فاكتورها محسوب مي شود.
حجت الاسلام سعيدي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران پيرامون رسالت سپاه در پاسداري از انقلاب اسلامي اظهار داشت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامي متفاوت با نيروهاي مسلح كلاسيك، رسالتش حفظ و پاسداري از انقلاب است. و انقلاب به تعبير رهبر معظم انقلاب پيش رونده است و چنين انقلابي قطعاً با فراز ونشيبهايي روبرو است و داراي دشمناني در آشكار و پنهان مي باشد. و كسي قادر است از انقلاب پاسداري كند كه بتواند همه جبهه ها و جريانها را به خوبي بشناسد و دقيقاً خط ولايت را دنبال كند و اصول و مباني انقلاب را همواره مد نظر داشته باشد و سپاه اگر اين حقيقت را در خود نيابد نمي تواند راهش را ادامه دهد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه در پاسخ به سوالي در خصوص شرايط منطقه و كشور افزود: شرايط امروز شرايطي بسيار حساس و دقيق مي باشد شرايط اسرائيل و آمريكا و هم پيمانان آنها در منطقه بسيار ضعيف شده است . منطقه در حال تحول بزرگ مي باشد. خيزش هايي كه در منطقه اتفاق افتاده است ناشي از بيداري مردم ، تحت تأثير انقلاب اسلامي مي باشد و امروز انقلاب اسلامي همچنين مي تواند در حوادث منطقه بصورت مثبت اثر گذار باشد اما نياز به انسجام، وحدت و همبستگي دارد.
از سويي ما در آستانه يكي از انتخابات مهم كشورمان هستيم كه انتخابات مجلس است و دراين زمينه مخاطبان سپاه انتظار دارند سپاه معيارها وشاخص ها را اعلام نمايد. حوزه نمايندگي در سپاه و بسيج تلاش مي كند معيارها و شاخص ها براي انتخاب كانديد اصلح معرفي شود و همين نيز بزرگترين خدمت به آنها مي باشد كه به كسي رأي مي دهند كه جايگاه انقلاب و ولايت تقويت شود قطعاَ قوه مقننه نقش بسيار مهمي در تثبيت انقلاب و تداوم اصول آن دارد و كار ما تعيين معيارها و شاخص ها مي باشد كه تا پايان سال برنامه هاي مختلفي در اين زمينه داريم.
وي ادامه داد : بدون ترديد ورود نمايندگان اصلح به مجلس شوراي اسلامي منجر به حفظ و تقويت جايگاه ولايت فقيه و ارتقاي مباني و اصول نظام انقلاب اسلامي مي شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.