نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم/

پ, 05/13/1390 - 07:58
نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم/

ارائه آثار جديد قرآن‌پژوهي با بيش از 30 موضوع در بخش پژوهش
مدير اجرايي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم اظهار داشت: امسال نمايشگاه قرآن كريم در بخش پژوهش، از نظم بيشتري برخوردار است و آثار جديد قرآن‌پژوهي با بيش از 30 موضوع ارائه شده‌اند.
جعفر مزيناني، مدير اجرايي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب گفت: بخش پژوهش مانند سال‌هاي گذشته از شور و نشاط خوبي برخوردار است و امسال نيز غرفه‌هاي متعددي در اين بخش حضور دارند.
وي اظهار داشت: بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با ارائه 14 غرفه، از جمله كارگاه‌هاي قرآني، پايان‌نامه‌هاي قرآني در رشته‌هاي قرآن و كلام، قرآن و تربيت، قرآن و حديث، مشاوره و پاسخگويي قرآن و عقايد، قرآن و عرفان، قرآن و فرق و مذاهب، قرآن و روان‌شناسي و فيزيك جهان هستي در قرآن كريم، پاسخ‌گوي نيازهاي گوناگون مراجعان است.
مزيناني عنوان كرد: بخش نمايش پژوهش‌هاي قرآني در دو بخش، پژوهش‌هاي قرآني ايران و جهان اسلام به صورت موضوع‌بندي و در 25 موضوع تفكيكي در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت كه در همين راستا مراجعه كنندگان با جديدترين آثار قرآن پژوهي آشنا خواهند شد.
وي به تبيين بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم پرداخت و ابراز داشت: اين قسمت شامل مديريت بخش پژوهش در روابط عمومي، سالن نشست‌ها و كارگاه‌هاي قرآن پژوهي است كه در طول ماه مبارك رمضان 8 كارگاه پژوهشي را در زمان‌بندي مشخصي تشكيل خواهد داد.
مدير اجرايي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم افزود: شيوه‌هاي تدوين مقالات قرآني، تشكيل پرونده علمي براي پژوهش‌هاي قرآني، روش‌هاي تفسير مفردات قرآن از مهم‌ترين عناوين كارگاه‌هاي پژوهش بخش است.
وي با بيان اينكه بخش پژوهش، برگزاري 11 نشست و 3 گفت‌وگو را در رأس كار خود قرار داده است، تصريح كرد: اين نشست‌ها با موضوعات قرآن و فرهنگ زمانه، نقش روايات در تفسير قرآن، روش تفسيري اهل بيت‌(ع)، اعجاز علمي قرآن در حوزه علوم انساني، مباني اخلاق در قرآن، برگزار خواهد شد همچنين بخش پژوهش، چند جلسه نقد كتاب را با مباحث قرآني در محل غرفه برقرار خواهد كرد.
مزيناني در ارتباط با تفاوت بخش پژوهش نسبت به سال گذشته خاطرنشان كرد: كتاب و آثار جديد قرآن پژوهي با توجه به موضوعات مختلف، دسته‌بندي شده‌اند كه تقريباً در 30 موضوع در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي ارائه شده است كه سال گذشته از چنين نظمي برخودار نبود.
وي گفت: در حوزه پژوهش‌هاي چند رسانه‌اي، امسال با حضور فعال‌تري مواجه بوده‌ايم كه اهم فعاليت آنها معرفي سايت‌ها، وبلاگ‌هاي قرآني، قرآن پژوهان، آثار و نرم افزارهاي قرآني است كه امسال به صورت جدي‌تري در نمايشگاه قرآن كريم حضور يافته‌اند.
مدير اجرايي بخش پژوهش نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم ابراز داشت: در بخش حمايت از پايان‌نامه‌هاي قرآني، اساتيد بيشتري نسبت به قبل، به كار گرفته شده‌اند و در بخش راهنمايي، مشاوره و پاسخ‌گويي به سؤالات نيز در مقايسه با سال پيش، حجم بيشتري هم به لحاظ كميت و كيفيت داشته‌ايم.
وي مشاوره و پاسخ‌گويي به سؤالات شرعي را از ديگر بخش‌هاي غرفه پژوهش دانست و عنوان كرد: اساتيدي كه در بخش پاسخ‌گويي به سؤالات شرعي با همكاري مي‌كنند عمدتاً از شهرهاي قم، كرج و تهران هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.