استاد دانشگاه علامه طباطبايي تهران:

د, 05/10/1390 - 07:45
استاد دانشگاه علامه طباطبايي تهران:

مردان مسئول بدحجابي در جامعه هستند
 استاد دانشگاه علامه طباطبايي تهران گفت: مردان با بي‌توجهي نسبت به همسران و دختران خود، مسئول ترويج بدحجابي در جامعه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب، محمود گلزاري شامگاه شنبه در همايش عفاف و حجاب در جمع والدين منتخب شهر كرمان اظهار داشت: تمام بچه‌ها با فطرت الهي به دنيا ميآيند و والدين آنها را به دين‌هاي متفاوت مي‌برند.
وي افزود: دوران تربيت فرزند به سه دوره هفت ساله تقسيم ميشود كه در دوره قبل از هفت سالگي نبايد با كودك با اجبار صحبت كرد.
گلزاري با بيان اينكه اين هفت سال نخست دوران بازي با كودك و الگوگيري وي از والدين است، تصريح كرد: در هفت سال دوم رشد كودك كه پذيرش دارد، والدين بايد آموزش‌هاي لازم در زمينه‌هاي مختلف را ارائه دهند و رفتارهاي كودك تنظيم شود.
وي گفت: در هفت سال سوم كه فرزند بالغ مي‌شود، به سادگي پذيرش ندارد و اعلام استقلال مي‌كند و در اين زمان بايد استدلال‌هايي براي وي ذكر كرد.
گلزاري با اشاره به اينكه بچه‌ها گاهي محبت والدين نسبت به خودشان را متوجه نمي‌شوند، بيان داشت: بايد محبت را به فرزندان ابراز كرد.
وي تصريح كرد: ابراز محبت پدر به فرزندان بسيار مهم است.
گلزاري بيان كرد: تنبيه ‌بدني و ناسزاگويي به فرزندان به‌ ويژه در جمع ديگران ضربه‌هاي شديدي را به كودك وارد مي‌كند.
گلزاري عنوان كرد: بايد به شخصيت فرزندان احترام گذاشت و آن‌ها را با جمله‌هاي زيبا و بيان مناسب خطاب كرد.
وي تصريح كرد: دوستان ناباب فرزندان را به هر طريقي بايد از آنها جدا كرد.
گلزاري با بيان اينكه اگر محبت نسبت به فرزند باشد، اما كنترلي صورت نگيرد، كودك بد تربيت مي‌شود، افزود: تلفن همراه و اينترنت بايد به صورت كنترل شده در اختيار بچه‌ها قرار گيرد.
وي تصريح كرد: هيچ ضرورتي براي وجود ماهواره در منزل وجود ندارد.
گلزاري با اشاره به اينكه در بحث حجاب و عفاف مردان بايد نگاه‌هاي خود را كنترل كنند، بيان كرد: مرداني بي‌توجه نسبت به زنان و دختران خود، مسئول بدحجابي در جامعه هستند.
وي خاطرنشان كرد: تمام زمينه‌هايي كه موجب ميشود، فرزندان به صورت صحيح تربيت شوند از خانواده آغاز مي‌شود.
گلزاري با بيان اينكه براي تربيت فرزند نبايد به محيط خارج از خانه اميد داشت، گفت: بايد روح حيا و عفت را به بچه‌ها با روش‌هاي مختلف انتقال دهيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.