لزوم مجازات روزه‌خواران علني در ماه مبارك

ی, 05/09/1390 - 07:54
لزوم مجازات روزه‌خواران علني در ماه مبارك

لزوم مجازات روزه‌خواران علني در ماه مبارك
برخورد جدي دستگاه قضايي با روزه‌خواراني كه نظم عمومي را به هم مي‌ريزند

 يك كارشناس مذهبي گفت: چنانچه شخصي بخواهد نظم عمومي را با روزه خواري در ملأعام به هم ريزد، دستگاه قضايي موظف است كه با آنها برخورد كند.

حجت الاسلام سيد محمد صادق جلالي در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با بيان اينكه روزه يكي از دستورات خداوند متعال و از احكام مسلم و واجب دين مبين اسلام است، اظهار داشت: اسلام، ديني كه سرآمد همه اديان است، يكي از قوانينش روزه گرفتن بوده كه مخالفت با آن كيفر و مجازات دارد.

وي با اشاره به اينكه گاهي قوانين اسلام باطني و گاهي ظاهري است كه هر دو كيفر دارد و گاهي نيز عقوبت آن، دنيوي و گاهي اخروي است، افزود: دين در دنيا و آخرت، روزه‌خوار را عقوبت مي‌كند.

اين كارشناس مذهبي در ادامه بيان كرد: با توجه به اينكه دولت ما، جمهوري اسلامي است بايد ظاهر موازين شرعي در جامعه مشهود باشد.

* دستگاه قضايي بايد با روزه‌خواري در ملأعام برخورد كند
---------------------------------------------------------------

حجت الاسلام جلالي گفت: چنانچه شخصي بخواهد نظم عمومي و ظاهر را با روزه خواري در ملأعام به هم ريزد مانند اخلال‌گر، دستگاه قضايي موظف است كه با آنها برخورد كند.

وي ادامه داد: اگر فردي با روزه‌خواري بخواهد، حتك حرمت كرده و حرمت روزه‌داران را بشكند، بايد عقوبت شود و نيروي انتظامي و دستگاه قضايي بايد با چنين افرادي، از حيث دستورات اسلام و قانون، برخورد كند.

اين كارشناس مذهبي افزود: در دستورات اسلام، برخورد با روزه‌خواري باعث كاهش اين امر مي‌شود و اين موضوع به دليل تربيت افراد نيست؛ كسي كه روزه‌‌خواري مي‌كند از اينكه ماه مبارك رمضان است باخبر بوده و نبايد در ملأعام روزه خواري كند و در واقع اين تخلف است.

حجت‌الاسلام جلالي گفت: اگر شخصي در ديد عموم، روزه‌خواري كند، ظاهر اجتماع را آلوده مي‌كند و بايد با آن برخورد شود، در حقيقت روزه خواري در ملأ‌عام تخلف است و به خاطر ملأعامي آن، مجازات مي‌شوند. 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.