فرمانده نيروي انتظامي استان قم:

ش, 05/08/1390 - 12:33
فرمانده نيروي انتظامي استان قم:

بانوان محجبه به تذكر لساني اهتمام داشته باشند
فرمانده نيروي انتظامي استان قم گفت: بانوان محجبه به كمك نيروي انتظامي بشتابند تا در صورت مشاهده افراد بدحجاب نسبت به تذكر لساني اقدام كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  مهدي توكلي در همايش عفاف و حجاب زينبي كه در سالن بعثت سازمان جوانان استان قم برگزار شد، اظهار داشت: عفاف و حجاب از جمله موضوعاتي است كه در جامعه غريب واقع شده است.
وي افزود: مقوله حجاب و عفاف در كشور ماجراي غم‌انگيزي دارد تا جايي كه امروز بعد از گذشت بيش از 30 سال از عمر انقلاب اسلامي، هنگاميكه بحث جدايي محل درس خانم‌ها از آقايان مطرح مي‌شود، سر و صداي بسياري به پا مي‌كند.
فرمانده نيروي انتظامي استان قم تصريح كرد: دانشگاه بايد محلي باشد كه نشر تفكر ديني را به جامعه تزريق كند و نبايد به دشمن اجازه دهيم در اين فضا نفوذ كند چرا كه آنان در تلاش هستند از اين فضايي كه جوانان در آن فعاليت مي‌كنند، خروجي بي‌حيايي و بي‌عفتي را به جامعه تحويل دهند.
وي تصريح كرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي همواره تاكيد دارند كه به ناتوي فرهنگي توجه شود و اگر بخواهيم ناتوي فرهنگي را به صورت خلاصه بيان كنيم بايد بگوييم منظور از ناتوي فرهنگي بي‌عفتي براي زنان جامعه اسلامي است.
توكلي اضافه كرد: براي پاسخ به تاكيدات رهبر انقلاب بايد طرح عفاف و حجاب را به صورت رسمي در جامعه اجرا كنيم.
وي افزود: براي اجرايي شدن طرح رسمي عفاف و حجاب 14 سازمان با 300 مصوبه اجرايي بايد همكاري كنند كه تنها كمتر از هشت تا 9 مصوبه در جامعه اجرايي مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي استان قم بيان كرد: جرم‌شناسان معتقدند عمده ناهنجاري‌ها و خيانت‌ها از بدحجابي و بي‌عفتي در جامعه سرچشمه مي‌گيرد و هر اندازه در اين زمينه تلاش شود كم است.
وي عنوان داشت: حجاب محدوديت نيست بلكه يك نياز واقعي براي جسم انسان است.
توكلي افزود: حجاب مانع از لذت نمي‌شود و نبايد لذت را بي‌حيايي و بي‌عفتي دانست چون كسي كه در نيمه‌هاي شب به عبادت خدا مي‌نشيند لذت را با عمق وجود درك مي‌كند.
وي تصريح كرد: حجاب با فطرت زنان انس گرفته تا جايي كه اگر حجاب از سر زني كه سال‌هاي عمر خود را در پوشش چادر گذرانده بيفتد ناراحت مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي استان قم با تاكيد بر تبيين حجاب با ديدگاه واقعي براي جوانان گفت: با اين نگرش مي‌توانيم آثار مثبت و مطلوبي از اجراي طرح عفاف و حجاب در جامعه به جاي گذاريم.
وي بيان كرد: 50 درصد جامعه را بانوان تشكيل مي‌دهند و اين در حالي است كه نيروي انتظامي براي خدمات‌رساني به آنها به دليل كمبود نيرو با مشكلاتي مواجه است.
توكلي از جمله خدمات نيروي انتظامي را كار اجرايي و حاكميتي دانست و گفت: بانوان محجبه به كمك نيروي انتظامي بشتابند تا در صورت مشاهده افراد بدحجاب نسبت به تذكر لساني اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: بانوان براي همكاري با نيروي انتظامي نيازي به ثبت‌نام در مركزي خاص يا آموزش ندارند بلكه به همان شيوه عادي به همنوعان خود مي‌توانند تذكر دهند و در واقع به عنوان بازوي نيروي انتظامي محسوب مي‌شوند.
فرمانده نيروي انتظامي استان قم از مشكلات تذكر لساني در نيروي انتظامي را كمبود نيروي خانم دانست و افزود: اگر قرار باشد از مردان به خانم‌ها تذكر دهند بايد از قبل آموزش دريافت كرده و از تجربه لازم برخوردار باشند
وي عنوان داشت: آموزش و پرورش، محيط خانه و ادارات تاثير خاصي بر شكل‌دهي انسان دارد تا جايي كه اگر جواني در محيط دانشگاه نتواند تجربيات لازم را كسب كند، در محيط اجتماعي اين تجربيات به وي منتقل مي‌شود.
توكلي تصريح كرد: انسان در هر محيط اجتماعي كه باشد همرنگ آن جامعه مي‌شود و با باورهاي آن جامعه انس مي‌گيرد.
وي در پايان با اشاره به جايگاه قم گفت: قم به دليل وجود بارگاه كريمه اهل بيت(س) و حوزه علميه ميزبان سفيران فراواني از سراسر دنيا در اين شهر است كه مي‌توانند ناهنجاري‌هاي اين شهر را به ديگران انتقال دهند كه اين مسئله در شان و جايگاه قم نيست و بايد با اين موارد خانم‌ها به كمك نيروي انتظامي بشتابند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.