معاون فرهنگي و اجتماعي وزير كشور خبر داد:

ش, 05/08/1390 - 07:57
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير كشور خبر داد:

اجراي تئائر با سوژه عفاف و حجاب در مدارس كشور از سال آينده
 معاون فرهنگي و اجتماعي وزير كشور گفت: در راستاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف، حمايت از اكران فيلم‌هايي كه مرتبط با اين موضوع باشد را در دستور كار خود قرار داده‌ايم ضمن اينكه از سال آينده در مدارس كشور اجراي تئاتر با سوژه‌هاي عفاف و حجاب نيز انجام مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، عليرضا افشار امروز در هم‌انديشي فعالان مُد و لباس كه به همت ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي در وزارت كشور برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفاف يك پديده‌اي است كه بايد در راستاي ترويج آن عوامل متعددي نظير رفتارهاي اجتماعي، آداب و رسوم، رعايت شئونات و احكام الهي بررسي و تبيين شود.

وي گفت: در راستاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف، حمايت از اكران فيلم‌هايي كه مرتبط با اين موضوع باشد را در دستور كار خود قرار داده‌ايم ضمن اينكه از سال آينده در مدارس كشور اجراي تئاتر با سوژه‌هاي عفاف و حجاب نيز انجام خواهد شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير كشور افزود: با همكاري شهرداري تهران در تبليغات شهري، تابلوها و سيستم حمل و نقل شهري نيز در خصوص ترويج فرهنگ حيا و عفاف نيز تبليغ خواهد شد؛ همچنين حدود 300 هزار جلد كتاب در بحث حجاب و عفاف به چاپ رسيده و در تمامي خطوط هوايي و زميني نيز توزيع شده است.

افشار با بيان اينكه مُد مقوله‌اي است كه بايد به آن پرداخت، ادامه داد: براي پرداختن به اين مسئله ظرافت‌‌هاي خاصي داريم كه همين امر كار را سخت مي‌كند و دشمن نيز با ارائه مدل‌‌ها در اين زمينه جنگ نابرابري را با ما شروع كرده است.

وي در ادامه اين مطلب تأكيد كرد: ما سعي داريم مُدي را ارائه كنيم كه جذابيت‌ها را بپوشاند و در عوض وقار و عفاف را نمايان كند از اين رو در دستور كار خود تدوين و توليد ژورنال را لحاظ كرده‌ايم ضمن اينكه در كميته پوشش مشاغل، طراحي لباس‌هاي فرم را مطابق با پوشش اسلامي را بررسي خواهيم كرد؛ در اين زمينه طراحان با دادن ايده‌هاي مناسب موجب تبليغ غيرمستقيم پوشش اسلامي مي‌شود؛ براي تحقق اين امر بايد از طراحان و توليد كنندگان حمايت كافي به عمل آيد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير كشور تصريح كرد: قاچاق كالا و تبليغات غرب از طريق برنامه‌هاي ماهواره‌اي و فضاي مجازي از مشكلات حجاب و عفاف است ضمن اينكه نبود الگو مناسب پوشش از مشكلات جدي پوشش مردان به شمار مي‌رود به همين دليل يكصد طرح پوشش براي ساماندهي آن در نظر گرفته شده است.

افشار چادر را نماد ملي كشور دانست و خاطرنشان كرد: اين كالا بايد از نظر قيمت و كيفيت ساماندهي شده و مشكلاتي كه در مسير واردات چادر وجود دارد، برطرف شود همچنين در دستور كار خود، تبليغات فروشگاه‌هاي پوشش اسلامي در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي را نيز در راستاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف داريم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.