فعالیت مدرسه علمیه امام صادق دماوند در ماه مبارک رمضان تشریح شد

پ, 05/06/1390 - 08:42
فعالیت مدرسه علمیه امام صادق دماوند در ماه مبارک رمضان تشریح شد


فعالیت تحصیلی طلاب مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) شهرستان دماوند در ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگاربسیج طلاب در استان تهران: حجت‌الاسلام رضا حاج آقایی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید این مدرسه علمیه از تیرماه امسال، اظهار داشت: فعالیت تحصیلی طلاب این مدرسه علمیه در ماه مبارک رمضان تعطیل نیست و دروس شب‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال بیش از 90 طلبه در مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) شهرستان دماوند مشغول به تحصیل هستند، به حضور 23 طلبه جدیدالورود در این مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون دوره تثبیت و اختبار برای طلاب جدیدالورود در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در دوره تثبیت و اختبار این مدرسه علمیه افزون بر دوره‌های مشخص شده از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برنامه‌های کاربردی دیگری مانند دوره فشرده مکالمه عربی نیز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری دوره مکالمه زبان عربی را آمادی طلاب برای ورود به مراحل بالاتر عنوان کرد و ابراز داشت: در این دوره که هر روز سه جلسه یک ساعته به آن اختصاص دارد، افزون بر تدریس صرف و نحو با روشی جدید، جزوات و فیلم‌های آموزشی نیز ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام حاج‌ آقایی ادامه داد: برگزاری دوره تجوید از دیگر برنامه‌های این مدرسه علمیه برای طلاب پایه‌های ورودی است که دو روز در هفته با حضور حجت‌الاسلام صفی‌خانی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کلاس‌های اخلاق و همچنین دوره‌های آموزش کامپیوتر برای طلاب جدیدالورود خبر داد و گفت: طلاب پس از گذراندن این دوره‌ها و موفقیت در امتحان‌های مربوطه، به عنوان طلبه رسمی حوزه علمیه شهرستان دماوند مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) شهرستان دماوند بیان داشت:‌ نوع برگزاری دوره اختبار و تثبیت این مدرسه علمیه با دوره‌های برگزار شده از سوی مدارس دیگر متفاوت است و سه ماه طول خواهد کشید، در حالی که این دوره‌ها عموماً یک ماهه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) دماوند از تیر ماه، ابراز داشت: طلاب این مدرسه علمیه با توجه به گذراندن پنج نیم سال تحصیلی در تابستان، یک سال و نیم زودتر از مدارس علمیه دیگر، سطح یک را به پایان می‌رسانند.

حجت‌الاسلام حاج آقایی در پایان با بیان این‌که درصد کمی از طلاب این مدرسه علمیه، بومی شهرستان دماوند هستند، اظهار داشت: پذیرش مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) دماوند از مدرک تحصیلی دیپلم است و بیشتر افراد بومی دارای مدرک سیکل هستند.
خبرنگاربسیج طلاب در استان تهران : ابراهیم نوروزی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.