رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های قم

چ, 04/22/1390 - 07:50
رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های قم

  طرح تفکیک جنسیتی را وارد تنش‌های سیاسی نکنید
  طرح تفکیک جنسیتی را می‌بایست بدون تنش‌های سیاسی و به صورت کارشناسانه بررسی کرد// باید از مقام معظم رهبری یاد بگیریم که مطالباتشان را بدون تنش مطرح و درخواست می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان، با اشاره به ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اظهارداشت: تفکیک جنسیتی باید از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گرفت، نه‌این که بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب به این فکر بیفتیم، البته نباید این مسئله را به عنوان یک بحران در جامعه مطرح کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: دلسوزان جامعه این اقدام را گامی به سوی صلاح مملکت بدانند و آن را به عنوان یکی از راه‌های مبارزه با منکر حمایت کنند.

*دانشگاه قم الگویی خوب برای تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: طرح تفکیک جنسیتی را می‌بایست بدون تنش‌های سیاسی و به صورت کارشناسانه بررسی کرد و به تاثیرات بسیار عظیم این مسئله در حفظ عفاف عمومی توجه داشت، در این زمینه دانشگاه قم الگو و تجربه بسیار خوبی برای سایر دانشگاه‌ها است که می‌توانند از این تجربیات بهره ببرند.

رییس سازمان بسیج اساتید استان قم با بیان این‌که، سیاسی کردن و به انحراف کشیدن این مسئله اصلا به صلاح جامعه علمی کشور نیست تاکید کرد: مطالبات جامعه علمی کشور و آحاد مردم در خصوص تامین اخلاقی کاملا به جا و حق است، ولی باید از مقام معظم رهبری یاد بگیریم که مطالباتشان را بدون تنش مطرح و درخواست می‌کنند.

*بزرگان حوزه پرچم دار عفاف و حجاب در جامعه هستند

وی به منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در مسئله ضرورت توجه به حجاب و عفاف در جامعه و فرهنگ سازی قوی و مداوم در این زمینه تصریح کرد: مراجع بزرگوار تقلید در طول تاریخ، حافظ مبانی و آموزه‌های دین مبین اسلام بوده و هستند و همه دست به دست هم دادند و نسبت به اجرای قوانین شریعت تلاش‌های اجتهادی و عالمانه فراوانی داشتند تا این چراغ هدایت همچنان روشن بماند.

*مسئولان منویات رهبر و مراجع را نقشه راه خود قرار دهند

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تاکید کرد: امروز مقام معظم رهبری و و مراجع معظم تقلید، رکن رکین حوزه و دیانت جامعه محسوب می‌شوند، بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف صراحتاً تاکید دارند و مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی می‌بایست منویات این بزرگان را نقشه راه خود قرار دهند.

*نماز، روزه، حج و ... با بد حجابی سازگاری ندارد

وی با اشاره به برخورد دوگانه برخی زنان جامعه با مسئله حجاب و دستورات اسلام ناب اظهارداشت: برخی از زنان جامعه با این‌که اهل نماز و روزه هستند، ولی پایبندی جدی به مسئله حجاب ندارند، در حالی که نمی‌توان از یک سو ادعای دین داری و تدین داشت و از سوی دیگر توصیه‌های مراجع مبنی بر حفظ عفاف و حجاب را زیر پا گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان افزود: به نظر می‌رسد کسانی که با مسئله حجاب و عفاف مخالفت کرده و یا در ظاهر مقید و پایبند به حفظ آن در صحنه اجتماع نیستند، گویا توجه ندارند این مسئله به نفع خود و صیانت از جامعه اسلامی است، بنابراین باید برخی مسائل به صورت ریشه‌ای برای آن‌ها تبیین شود.

*واکنش ائمه اطهار(ع) به مسئله عفاف و حجاب

وی با بیان اینکه قطعاً در زمان ائمه اطهار(ع) مخصوصاً  امام باقر و امام صادق(ع) نیز محدودیت‌هایی برای حضور بانوان در صحنه جامعه وجود داشته اظهارداشت: اگر ائمه اطهار‌(ع) امروز در جامعه اسلامی حضور پیدا می‌کردند، نسبت به آرایش و رفتارهای نامناسب برخی زنان در جامعه عکس العمل نشان داده و محدودیت‌های، شرعی برای آنان قائل می‌شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مذاق شریعت این است که مومن از هر جایی که موضع تهمت است، پرهیز کند، بنابراین اگر امام صادق(ع) امروز حضور داشتند، جلوی اختلاط‌هایی که ایجاد تهمت و سوء ظن در جامعه اسلامی می‌کند می‌ایستادند.

*سیره امام خمینی(ره) در توجه به عفاف و حجاب

وی با اشاره به خاطره‌ای از داماد حضرت امام خمینی‌(ره) بر توجه و تاکید ایشان در مسئله حفظ عفاف و حجاب گفت: هرگاه برای امام‌(ره) مهمان می‌آمد و یا حتی برخی از اقوام برای میهمانی منزل ایشان می‌رفتند، ایشان اجازه نمی‌دانند که همه مرد و زن‌ها یک جا سفره بیندازند و غذا بخورند، بلکه می‌فرمود؛ باید سفره آقایان از سفره خانم‌ها جدا و در اتاق دیگری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با بیان این‌که شرع مقدس در زمینه حجاب و عفاف قوانین و دستورات مشخص و جدی دارد عنوان کرد: قرآن کریم خطاب به زنان جامعه می‌فرماید:« يَا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا» و یا« وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا»، یعنی زنان جامعه اسلامی نباید مانند دوران جاهلیت آرایش کرده و با رفتارهای نامناسب در صحنه اجتماع حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به تمایلات غریزی انسان‌ها به جنس مخالف بیان داشت: خداوند متعال انسان‌ها را به دو جنس مرد و زن آفرید و در وجود هر دو تمایلاتی نسبت به یکدیگر قرار داد تا موجب حفظ نظام و بقای بشر شود، البته برای کنترل غرائز، حریم‌هایی را مطرح کرده است.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: این حریم‌ها همگی در آیات و روایات به خوبی تشریح شده و از آنجایی که آحاد جامعه مسلمان، شیعه هستند، می‌بایست به دستورات قرآن کریم توجه لازم را داشته باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.