در مالزي و توسط آيسسكو؛

چ, 04/22/1390 - 07:40
در مالزي و توسط آيسسكو؛

كنگره بين‌المللي اسلام در آفريقا برگزار مي‌شود
سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي(آيسسكو) كنگره بين‌المللي «اسلام در آفريقا؛ جريان‌هاي فكري، منابع تاريخي و روش‌هاي تحقيقي» را در كوالالامپور برگزار مي‌كند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، اتحاديه دانشگاه‌هاي اسلامي متعلق به سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي(آيسسكو) با همكاري دانشگاه بين‌المللي اسلامي مالزي كنگره بين‌المللي «اسلام در آفريقا؛ جريان‌هاي فكري، منابع تاريخي و روش‌هاي تحقيقي» را در كوالالامپور برگزار مي‌كند.
بنابر اين گزارش اين كنگره كه بين 19 تا 21 جولاي(28 تا 30 تير) برگزار مي‌شود به مباحثي از قبيل راه‌هاي گسترش اسلام در آفريقا، مهاجرت‌هاي سياسي و نقش آن در گسترش اسلام در قاره سياه و آثار تحقيقات اسلامي در دانشگاه‌هاي آفريقايي در پيشرفت تمدن اسلامي مي‌پردازد.
همچنين موضوع «اسلام و مسلمانان در آفريقا» با زير مجموعه‌هايي چون مطالعات توصيفي، بعد و عمق تمدن و ميراث انديشه اسلامي در آفريقا، روابط زباني و جدال هويت در آفريقاي عربي از ديگر موضوعات اين كنگره است.
بنابر اين گزارش برگزاركنندگان اين كنگره هدف خود را تقويت و ترغيب گفت‌وگو بين اسلام و اديان ديگر در آفريقا، گشودن كانال‌هاي ارتباطي بين محققان و پژوهشگران مسائل اسلامي در آفريقا و مسلمانان آفريقايي عنوان كرده‌اند.
به گفته برگزار كنندگان در اين كنگره انديشمندان و پژوهشگران دانشگاه‌هاي اسلامي حضور خواهند داشت و «دكتر عبدالحميد عبدالله الهرامه» نمايندگي اتحاديه دانشگاه‌هاي اسلامي و آيسسكو را برعهده خواهد داشت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.