امام جمعه قم:

ی, 08/29/1390 - 07:32
امام جمعه قم:

رژیم صهیونیستی در محاصره ملت های مسلمان قرار گرفته است/ سردار مقدم تعهد و تخصص را در هم آمیخته بود
ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، تهدیدات دشمنان و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را صرفا یک جنگ روانی و تبلیغاتی دانست و با بیان اینکه این رژیم امروز در محاصره ملت های مسلمان قرار گرفته است، ایران اسلامی را در اوج عزت و اقتدار توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، ضمن توصیه مردم و نمازگزاران به رعایت تقوا تاکید کرد: همه باید در مسیر کسب رضایت الهی سرعت بگیرند و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی در ادامه به بیان مناسبت های جاری هفته پرداخت و خاطرنشان کرد: 25 ذی الحجه روز نزول سوه هل اتی در شان پنج تن آل عبا(ع) است، ادعیه مخصوصی در این روز وارد شده است که امیدواریم مردم در انجام آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به تهدیدات اخیر برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: طی چهار سال گذشته اینها مدام طرح حمله نظامی به جمهوری ایران را مطرح کردند و بعضی از دولت های منطقه نیز یا ترسیده بودند و یا ماموریت داشتند این هراس را به ایران اسلامی منتقل کنند و گاهی نیز گفته می شد همه گزینه ها روی میز است.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی معتقد است هیچ گاه نباید در تامین امنیت، ساده اندیش و سهل انگار بود، همان گونه که هیچ گاه حماقت و رذالت و شرارت دشمنان را نباید نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه ما بر اساس آموزه های دینی همیشه دشمن را رصد و نقشه های آنها را پیگیری می کنیم، تاکید کرد: امروز رژیم غاصب اسرائیل در محاصره کامل ملت های مسلمان است و مردم به شدت از این رژیم غاصب متنفرند و به انواع مختلف تنفر خود را ابراز می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: رژیم صهیونیستی اسرائیل به شدت آسیب پذیر است و در مقابل حزب الله و نیروی مقاومت روز به روز قوی تر می شوند و جنگ سی و سه روزه لبنان و 22 روزه این مساله را به اثبات رساند.

رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است

وی بیان داشت: چند وقت پیش این رژیم موشک هسته ای با برد ده هزار کیلومتر و با توان حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد و کشورهای همسو با این رژیم تلاش بسیاری کردند که این خبر درز نکند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: همه می دانند کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی هیچ کدام این برد را لازم ندارند و اسرائیل این موشک ها را برای کاربرد دیگری نگهداری می کند.

وی تصریح کرد: این رژیم ابزار قدرت های دیگر از جمله آمریکا برای اجرای شرارت در اقصی نقاط دنیا قرار گرفته است، این رژیم تهدیدی برای همه بشریت است و چنین رژیمی هیچ گاه تحمل دیدن کشوری قدرتمند مثل جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ایران هراسی ها و تهدیدات نظامی علیه جمهوری اسلامی را به خاطر قدرت ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: کشور ما مدافع حقوق ملت ها است و تهدید علیه هیچ کشوری محسوب نمی شود و علی رغم ناجوانمردای هایی که از برخی کشورها دیده با تدبیر و رافت اسلامی برخورده کرده و خواهان اتحاد همه کشورهای اسلامی علیه استکبار شده است.

امام جمعه قم تاکید کرد: رژیم غاصب اسرائیل نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران و شکست و انزوای خود را مشاهده می کند و امروز به شدت در حال انزوا است، بنابراین تهدیدات جنبه روانی و تبلیغاتی دارد که می خواهند خودشان را از این فضاحت بیرون آورند، اما باید بدانند مهر ذلت و فضاحت بر پیشانی آنان خورده است.

وی همچنین با اشاره به شهادت سردار مقدم و شماری از سپاهیان در حادثه انفجار در سازمان جهاد خودکفایی سپاه گفت: این قافله نشان دادند که روحیه حماسه، اقتدار و گذشت و ایثار مانند نهر در گذر زمان جاری است.

همرزمان شهید مقدم راه وی را ادامه خواهند داد

تولیت آستانه مقدسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سردار تهرانی مقدم، خاطرنشان کرد: این شهید والام مقام مردی بزرگ و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دانشمندی برجسته و پارسایی بی ادعا بود که تخصص و تعهد را درهم آمیخته بود.

وی با بیان اینکه شهید مقدم، معمار اصی قدرت توپخانه و موشکی سپاه پاسداران و بنیان گذار قدرت بازدارندگی کشور بود، اظهار داشت: شهید سردار مقدم در گمنامی زیست و هرگز عطش شهرت در او راه نیافت، گرچه دست تقدیر در انفجاری عظیم از نور به این شهید شهرتی جهانی داد، در بُعد معنوی عشق به اهل بیت و حضرت زهرا(س) زبانزد خاص و عام بود.

تولیت آستانه مقدسه افزود: شهید مقدم بعد از تلاش های فراوان و فعالیت شبانه روزی در عرصه های مختلف، سنگر خود را با شهادت به دیگر همرزمان واگذار کرد.

امام جمعه قم گفت: ما این ضایعه اسفناک را به رهبر معظم انقلاب و تمامی سپاهیان و همراهان و بستگان ایشان تسلیت می گوییم و امیدواریم همراهان ایشان راه این شهدای والام مقام را ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم، گفت: شرکت امت حزب الله و وفادار و با ایمان در این مراسم اجرگذاری به مقام شهدا و خانواده های شهدا و ایثارگران است.

نقش رهبر انقلاب در آزاد سازی سوسنگرد نقطه عطفی تاریخی است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین سالروز آزادی شهر سوسنگرد را گرامی داشت و گفت: در پی اشغال این منطقه توسط رژیم بعث و فرمان امام راحل مبنی بر ضرورت آزادی فوری آن، با تقدیم شهدایی این منطقه آزاد شد.

وی بیان داشت: نقش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در آزاد سازی این خطه از میهن اسلامی نقطه عطفی است و ما ضمن تقبیح خیانت کسانی که قصد داشتند با اهمال کاری زمینه تسلط دشمنان را فراهم کنند یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم و از تمام نیروهایی که در آزاد سازی سوسنگرد دخیل بودند تشکر می کنیم.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز در سخنانی ترویج ملی گرایی و قبیله گرایی را از جمله توطئه های دشمنان در طول تاریخ عنوان کرد و ابراز داشت: دشمنان به ویژه روباه پیر انگلستان برای تفرقه افکنی بین مؤمنان و مسلمانان، مساله ملی گرایی را مطرح می کردند و متاسفانه در داخل کشور نیز برخی ها در این دام گرفتار شدند.

وی اظهار داشت: باید با الگوگیری از آموزه های دینی و اسلامی درصدد تشکیل جهان اسلام متحد و یکپارچه باشیم و در مقابل دشمنان و استکبار جهانی به صورت ید واحده ایستادگی کنیم. /924/پ201/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.