جامعه قدردان خدمات علما باشد

ش, 08/21/1390 - 09:42
جامعه قدردان خدمات علما باشد

  خداوند عالمان وارسته ای را که به اسلام و قرآن خدمت می کنند مورد رحمت خود قرار داده و آنها را تکریم می کند؛ آیا جامعه هم توانسته ارزش علمایی که در خدمت قرآن و اسلام هستند را بداند؟ 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون، حضرت آیت‌الله سبحانی، پیش ازظهر امروز ( جمعه ) در دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیر استان قم که درموسسه امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشتند: رسول خدا جامعه ایده آل را به سه محور تقسیم می کند؛  محور اول علما و دانشمندان، محور دوم مجاهدین و نظامیان و محور سوم بانوانی که اقتصاد جامعه را در گردش نگه می دارند.
ایشان افزودند: جامعه ای که می خواهد قدم در  عرصه های رشد و تعالی بگذارد باید قدردان تلاش‌‌های علما و روحانیون و دانشمندان باشد و آنها را در راستای خدماتی علمی و فکری که به جامعه عرضه می کنند مورد احترام قرار دهند.
معظم له با اشاره به تکریم خدای متعال از عالمان متعهد ، تصریح کردند: خداوند عالمان وارسته ای را که به اسلام و قرآن خدمت می کنند مورد رحمت خود قرار داده و آنها را تکریم می کند؛ آیا جامعه هم توانسته ارزش علمایی که در خدمت قرآن و اسلام هستند را بداند؟
این مرجع تقلید ادامه دادند: شبیه ابن قولویه ها و شیخ مفید ها توانستند با تربیت شاگردانی  خدوم، دین اسلام و تشیع را حفظ نمایند و امروز در اختیار جامعه قرار دهند.
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به خدمات روحانیت به جامعه، تاکید کردند: روحانیونی که در حفظ و حراست قرآن و دین اسلام  و وطن پرستی را به جای اجنبی پرستی  ترجیح داده و با قلم هایشان قلب دشمن را نشانه می روند، باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند.
ایشان در ادامه با اشاره به امنیت موجود در کشور، خاطر نشان ساختند: مجاهدین و سربازانی که  در میدان های نبرد حق علیه باطل حضور دارند، مورد ستایش پرودگار واقع می شوند و مایع ثبات و امنیت جامعه می شوند  و در بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار هستند.
این مرجع تقلید در پایان با اشاره به واقعه غدیر اظهار داشتند: 360 عالم سنی در مجموع حدیث غدیر را نقل کرده و اگر علمای شیعه را هم به آن ضمیمه کنیم، فوق تواتر است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.