آیت الله مصباح یزدی: برای پذیرفتن وظایف سنگین آماده باشیم

چ, 07/27/1390 - 09:02
آیت الله مصباح یزدی: برای پذیرفتن وظایف سنگین آماده باشیم

نظام این عالم بر اساس حکمت الهی تبیین گشته است، که باید با قدم گذاشتن در راه هدایت و کمک از عقل در صدد افزایش انگیزه های خیرخواهانه باشیم. 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون ، آیت الله مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز( سه شنبه )در دیدار مربیان تربیتی طرح شجره طیبه صالحین سازمان بسیج و روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا، اظهار داشتند: در یک نگاه کلی به تحولات نیم قرن اخیر کشور و مقایسه آن با تحولات سایر مناطق در می یابیم که خدای متعال یکی از بزرگترین نعمت های خود را در طول تاریخ بر مردم ایران اسلامی ارزانی داشته است.
ایشان افزودند: اهمیت و ارزش انقلاب اسلامی با وجود مجاهدت‌های حضرت امام خمینی (ره) و جانشین برحق ایشان مقام معظم رهبری بار مسئولیت را برای مردم بیشتر و بیشتر می نماید، لذا هرچه قدر نعمت سنگین تر باشد، شکر نعمت هم برای مردم بیشترخواهد بود.
عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: نظام این عالم بر اساس حکمت الهی تبیین گشته است، که باید با قدم گذاشتن در راه هدایت و کمک از عقل در صدد افزایش انگیزه های خیرخواهانه باشیم.
آیت الله مصباح یزدی با بیان این‌که باید خودمان را برای پذیرفتن وظایف سنگین آماده کنیم، افزودند: از همان آغاز خلقت، اختلاف و تشدد بین فرزندان حضرت آدم شکل گرفت و نیروهای خیر و شر همیشه با همدیگر در تضاد بودند.
ایشان یادآورشدند: خدای متعال عقل را به عنوان حجت باطنی  برای پیمودن راه صواب و انگیزه های خیر خواهانه در وجود انسان نهادینه کرد و انبیا الهی را با عنوان حجت ظاهری، قرار داد تا انسان همیشه در معرض امتحان تشخیص خوب از بد، حق از باطل باشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشتند: تمام انبیاء الهی در دوران رسالت خود با شیاطین  به مبارزه پرداخته اند ، لذا کسانی که امروز می خواهند بر مردم حکومت نمایند، باید با شیاطین درون و برون خود را از بین ببرند.
ایشان خاطر نشان کردند: درایت و شجاعت رهبر معظم انقلاب قابل مقایسه با هیچ رهبری در دنیا نیست و شخصیتی مانند ایشان پیدا نمی‌شود که آرزوی مردم در طول عمر دیدن ایشان باشد.
عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: نباید از هجمه های شیاطین داخل و خارج  مبنی بر ضربه زدن به نظام اسلامی  غافل شد، چرا که شیاطینی برای ضربه زدن از راه های گوناگون بهره می گیرند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشتند: عوامل شیطانی که امروز وجود دارد در هیچ زمانی نبوده است؛ شیاطین امروزی در لباس های مختلف و با وارد شدن به سایت‌های ایتنرنتی، ماهواره‌های و شبکه های تلویزیونی با ایجاد شبهه پراکنی و استفاده از سخنان فریبنده و تصاویر مستهجن برای رسوخ در قلب ها فعالیت می کنند.
آیت الله مصباح یزدی با بیان این‌که اگر خدا بخواهد می تواند شیاطین را در بند قرار دهد، افزودند: خدای متعال می تواند عوامل شیاطین و نفوذ شیاطین را از بین ببرد، ولی برای این‌که بندگانش را برای انتخاب راه صحیح تشویق نماید، آنان را مورد امتحان قرار می دهد.
*روحانیون با خرافات مبارزه کنند
ایشان با بیان این‌که وظیفه روحانیون در مبارزه با خرافات سنگین است، اظهارداشتند: همه روحانیون و کسانی که دغدغه مسئولیت فرهنگی جامعه را دارند باید تلاش خود را در معرفی اسلام مبارزه با فرقه های و نحله های و افکار انحرافی بیشتر کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.