آیت‌الله نوری همدانی:

چ, 06/23/1390 - 07:25
آیت‌الله نوری همدانی:

دولت قدر مردم را بداند و رضایت آن‌ها را جلب کند
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش تاثیر گذار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت‌های بی‌دریغ از رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، قدردانی از زحمات مردم را بسیار مهم برشمرد و بر تلاش دولت جهت رضایت بخشی بیشتر به مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به روایتی گفت: بر اساس این روایت، اسلام در آغاز غریب بود و در آخر زمان نیز غریب خواهد شد، خوشا به حال کسانی که این غربت را درک کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری این غربت را به معنای این که طرفداران اسلام کم بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود تعبیر می‌کردند؛ اما این برداشت اشتباه است، زیرا اسلام از اول شناخته شده نبود و پس از آن نیز برای برخی نشناخته خواهد ماند.

این مرجع تقلید افزود: یکی از دلایلی که اسلام در آخر زمان ناشناخته خواهد ماند این است که برخی نقاب‌هایی بر چهره اسلام می‌زنند تا اسلام واقعی برای مردم مشخص نشود.

وی با اشاره به برخی شبهات در مورد این دین آسمانی یادآور شد: اینکه اسلام به زنان نگاه منفی دارد، اسلام مربوط به 14 قرن پیش است، اسلام دین افیون‌هاست و دین و سیاست از اسلام جدا هستند از جمله موضوعاتی بود که دشمنان به وسیله تبلیغات نادرست خود، آن را به عنوان اسلام معرفی می‌کردند و نقاب بر چهره واقعی اسلام می‌زدند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز چهره واقعی اسلام به وسیله بیداری که امام خمینی(ره) در ایران اسلامی ایجاد کرد، در جهان شناخته شده است و این بیداری در تونس، مصر، بحرین، لیبی و سایر کشورها در حال گسترش است.

وی با بیان این که اسلام، مردم و ولایت فقیه از ارکان مهم انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: مردم بسیار قدرت دارند، پیغمبران نیز در ابتدا همیشه به سراغ مردم می‌رفتند و آن‌ها را با خود همراه می‌کردند سپس با بت‌ها به مبارزه می‌پرداختند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم می‌توانند دیکتاتورها را در قفس محصور کنند و تاج‌ها را بردارند،‌ باید قدر مردم را دانست و بدانیم تا زمانی که این مردم را داریم موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز دولت‌ها نیز باید با مردم باشد و بدانند پیروزی آن‌ها در گروه حمایت‌های مردمی بوده است، به همین دلیل امام راحل توجه خاصی به رضایت مردم داشتند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: باید مردم را در همه صحنه‌های داخلی نگه داشت، ایجاد اشتغال و کار از جمله موضوعاتی است که باید برای مردم در کشور بیشتر فراهم شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: این فداکاری‌های مردم بود که ما اکنون به راحتی زندگی می‌کنیم و موفقیت‌های علمی ما در بخش‌های مختلف و کسب دانش هسته‌ای در جهان به وسیله حمایت‌ها و همکاری همین مردم بدست آمده است ما نیز باید آن‌ها را بیش از پیش حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ولایت فقیه یکی از یادگاری‌ها مهم امام خمینی(ره) برای ایران اسلامی است،‌ تصریح کرد: امروز رهبری در کشور ما نقش بسزایی دارد و با هدایت‌های داهیانه ایشان است که کشور به خوبی اداره می‌شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: اگر مردم مسلمان منطقه که امروز دست به انقلاب زده‌اند، رهبری همچون امام در ایران اسلامی داشتند به یقین زودتر نتیجه می‌گرفتند و دولت‌های دست ساخته سریعتر سقوط می‌کردند، به هر حال باید از این فرصت بهترین بهره را بگیریم و به راحتی از کنار آن عبور نکنیم./917/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.