آیت الله مقتدایی

س, 06/22/1390 - 07:37
آیت الله مقتدایی

  طلاب تحصیل در حرم اهل بیت‌(ع) را غنیمت بدانند
   تحصیل علوم حوزوی در حرم اهل­بیت(ع) و در کنار مرقد حضرت فاطمه معصومه(س) از نعمات الهی است که خداوند متعال به شما طلاب هدیه داده و باید قدردان آن باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت­الله مقتدایی دیروز  در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه­الزهرا، با اشاره به این­که شهر مقدس قم، حرم اهل­بیت(ع) است، اظهار داشت: در روایتی آمده است همچنان که مکه و مسجدالحرام حرم خداوند متعال و مدینه حرم نبی مکرم اسلام است، قم نیز حرم اهل بیت‌(ع) می­باشد.

وی ابراز داشت: تحصیل علوم حوزوی در حرم اهل­بیت(ع) و در کنار مرقد حضرت فاطمه معصومه(س) از نعمات الهی است که خداوند متعال به شما طلاب هدیه داده و باید قدردان آن باشید.

رئیس هیئت امنای جامعه­الزهرا(س) با اشاره به حدیث نبوی، خاطرنشان ساخت: در حدیث نبوی آمده است که «خداوند متعال طالبین علم را دوست دارد».

مدیر حوزه­های علمیه در ادامه با اشاره به روایتی دیگر، اذعان داشت: در روایت دیگری آمده است که طالب علمی که علوم الهی را کسب می­کند، هر قدمی که برمی­دارد، زمین در تحت قدم او در حق او دعا کرده و برای او استغفار می­کند.

آیت­الله مقتدایی با تأکید بر استفاده مناسب از وقت، تصریح کرد: شکر نعمت تحصیل علوم حوزوی در شهر مقدس قم این است که وقت را هدر ندهید و برای این اوقات ارزش قائل باشید.

وی با بیان این­که استفاده نامناسب از وقت، حسرت را به دنبال دارد، بیان داشت: شما در این چند سالی که در قم تشریف دارید و از محضر اساتید دلسوز استفاده می­کنید، باید این اوقات را مغتنم شمرده و به بهترین نحو از آن استفاده کنید؛ زیرا روزی فرا می­رسد که حسرت خواهید خورد.

رئیس هیئت امنای جامعه­الزهرا(س) با اشاره به سفر خود به کشور ترکیه، اظهار داشت: در سفری که در اواخر ماه مبارک رمضان به کشور ترکیه داشتم از مسجدی بازدید کردم که یک طلبه جامعه­الزهرا(س) مربی قرآن بیش از 100 بانوی ترکیه­ای بود و فعالیت بسیاری در آن مسجد داشت.

مدیر حوزه­های علمیه افزود: شما نیز باید با تلاش در تحصیل به مرحله­ای برسید که بتوانید منشأ خیر و برکت برای شهر خود باشید.

آیت­الله مقتدایی با بیان این که «باید خود را در محضر خداوند متعال ببینید»، گفت: بدانید که اعمال و رفتار انسان ثبت و ضبط خواهد شد و روزی انسان به جزای اعمال خود می­رسد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: "أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى" «آیا نمی­داند که خداوند او را می­بیند؟».

رئیس هیئت امنای جامعه­الزهرا(س) در پایان با اشاره به این­که بیداری اسلامی مردم منطقه یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت قیام امام خمینی(ره) به دست آمده و ما باید با جزئیات این انقلاب بهتر آشنا شویم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.