عرفان هاي نوظهور ؛ دامي براي جوانان

د, 06/21/1390 - 08:04
عرفان هاي نوظهور ؛ دامي براي جوانان

 يك كارشناس اديان و مذاهب گفت: بسياري از انسان ها بويژه جوانان به دنبال يافتن راه‌هاي ميان بر و معنويت هاي كپسولي براي دستيابي به اهداف هستند و به همين سبب گرفتار مدعيان دروغين دين مي شوند.
    عرفان هاي نوظهور ؛ دامي براي جوانان
'مريم شيرينجاني' كارشناس اديان و مذاهب روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  افزود: يكي از عوامل گرايش به عرفان هاي نوظهور احساس نياز فطري به دين و دل زدگي مردم دنيا از زندگي مدرن است.
وي افزود: انسان ها آرامشي را كه از امكانات زندگي مدرن توقع داشتند به دست نياورده اند؛ لذا اين آرامش را در دين جستجو مي كنند اما در اين ميان عده اي سودجو با شناخت اين نياز فطري، به ايجاد و تبليغ اديان ساختگي روي آورده اند.
اين پژوهشگر اديان و مذاهب گفت: بسياري از انسان ها بويژه جوانان به دنبال يافتن راه هاي ميان بر و معنويت هاي كپسولي براي دستيابي به اهداف هستند و به همين سبب گرفتار مدعيان دروغين دين مي شوند.
شيرينجاني افزود: سخت بودن مناسك و اعمال اديان الهي نسبت به عرفان هاي نوپديد كه هيچ محدوديتي براي اميال نفساني انسان ايجاد نمي كنند؛ نيز از ديگر دلايل گرايش به اين نوع از معنويت هاست.
اين استاد حوزه علميه گفت : در عرفان هاي نوپديد جلوه ها و مناسك جوان پسند مانند پرداختن به موسيقي و ايجاد آرامش با استفاده از مواد مخدر وجود دارد كه خود عاملي براي جذب افرادي است كه به دنبال ديني راحت هستند.
وي افزود: بايد تلاش كنيم شيريني ها و زيبايي هاي دين را براي جوانان بيان كنيم و خانواده ها مذهب را با بياني درست و منطقي به فرزندان منتقل كنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.