آیت الله صافی گلپایگانی:

د, 06/21/1390 - 07:41
آیت الله صافی گلپایگانی:

بی‌حجابی اشاعه‌ فساد است و حکومت باید با آن برخورد کند

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به نامه ای در خصوص حجاب آورده است: در این موقع حساس تکلیف همه، رعایت احکام شرع و حلال و حرام دین و امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پاسخ به نامه ای در خصوص وضعیت ناهنجار حجاب در بخش هایی از جامعه آورده است: نهی از منکر وظیفه همه مسلمان‌ها است؛ هرکس باید از خانواده و اطرافیان خود شروع کند و با بیان متین، نهی از منکر نماید.

متن پاسخ حضرت آیت الله صافی گلپاگانی به این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
علیکم السلام و رحمة الله

از توجه و احساس وظیفه‌ی شما نسبت به دستورات دینی، تقدیر و تشکر می‌شود. همان‌طوری که مرقوم داشته‌اید متأسفانه خلاف‌شرع‌‌ و منکرات در جامعه‌ی مسلمین رایج شده و موجب فساد اخلاق و انحراف گردیده است.

در این موقع حساس، تکلیف همه بدون استثناء، رعایت احکام شرع و حلال و حرام دین است و هرکس بر حسب توان خود باید امر به معروف و نهی از منکر نماید تا تدریجاً معروف، منکر نشود و منکر عنوان معروف پیدا نکند. همه باید بدانند تظاهر به بی‌حجابی که شکستن حریم شرع مقدس و عادی‌نمودن گناه است و جنبه بدآموزی نیز دارد، اشاعه‌ی فساد محسوب می‌شود و حکومت باید با آن برخورد نماید. همچنین اختلاط بین زن و مرد نامحرم بخصوص در ادارات و مراکز علمی، مفاسدی بر آن مترتب است که باعث انحطاط در فراگیری علوم می‌شود.

نهی از منکر وظیفه همه مسلمان‌ها است؛ هرکس باید از خانواده و اطرافیان خود شروع کند و با بیان متین، نهی از منکر نماید. مسؤلان امر هم که قدرت و توانایی دارند باید طبق وظیفه، اقدام نمایند و جلوی منکرات را بگیرند. اینجانب هم کراراً این مفاسد را به اولیای امور تذکر داده‌ام و باز هم تذکر خواهم داد ان شاء الله. خداوند همه را به انجام تکالیف و وظایف شرعی خود موفق بدارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.