مفتی سابق مصر مطرح کرد

ی, 06/20/1390 - 08:36
مفتی سابق مصر مطرح کرد

  مشکلی که انقلاب مصر از آن رنج می‌برد
  نصر فرید واصل، مفتی سابق مصر و استاد فقه دانشگاه الازهر گفت: مشکلی که انقلاب مصر از آن رنج می برد این است که همچنان بدون رهبر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد دانشگاه الازهر در نگاهی منتقدانه به انقلاب مردم مصرگفت: این انقلاب از جهت انفجار و براندازی نظام به فضل الهی و با مشارکت همگان و و حدت و یکپارچگی این ملت بزرگ به ثمر رسید، اما مشکلی که انقلاب از آن رنج می برد این است که همچنان بدون رهبر است.
وی ادامه داد: متاسفانه همین امر باعث ایجاد درگیری و نزاع میان جریان های مختلف سیاسی شده و این اشتباه بزرگی است که این جریان ها مرتکب شده اند؛ چراکه این امور ممکن است موجب توقف و یا شکست انقلاب بشود.
* پیمان کمپ دیوید لغو شود
مفتی سابق مصر تجدید نظر در پیمان کمپ دیوید و لغو آن را خواستار شد و گفت: ما هیچگونه رابطه سیاسی و اقتصادی با این رژیم نخواهیم داشت تا اینکه قدس شریف آزاد شود و صلح و آتش بس کامل برقرار شده و کشور فلسطین به عنوان کشوری مستقل، محترم شمرده شود و خون هیچ مسلمانی به ناحق ریخته نشود.
مفتی سابق مصر با اشاره به فتوای گذشته خود درباره تحریم روابط با رژیم صهیونیستی گفت: من همچنان بر این فتوا پافشاری می کنم و سند شرعی آن این است که هرگونه رابطه ای که موجب تقویت دشمن اشغالگر و تضعیف مسلمانان بشود شرعا حرام است و چنین رابطه ای نشان دهنده بی توجهی به شرع و منافع مردم است؛ چراکه این دشمن همچنان به اشغالگری خود ادامه داده و برخورد او با اهالی این سرزمین ها غیر انسانی است.
* با همکاران رژیم صهیونیستی نیز قطع رابطه شود
وی افزود: فتوای من به آنچه گفته شد منحصر نیست، بلکه ضروری است که با تمام شرکت هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند نیز قطع رابطه شود؛ چراکه همکاری اقتصادی با این رژیم، شرّ محض است و سخن برخی که میگویند این ارتباط به مصلحت ملی است نادرست می باشد.
نصر فرید، پیروزی مردم لیبی را به آنها تبریک گفت و افزود: این نتیجه طبیعی خون هایی است که به دست قذافی ریخته شد.
وی گفت: همه کشورها همچون یمن باید از این اتفاقات عبرت بگیرند و خون مسلمان را محترم بدارند؛ زیرا خون ریزی، افساد در زمین است و حاکم باید امانتدار مردم خود باشد. البته این کشته شدگان شهید هستند و ما نباید برای آنها ناراحت باشیم.
* الازهر در حال بازیابی نقش خود در انقلاب است
مفتی سابق مصر درباره نقش الازهر پس از انقلاب مصر گفت: من معتقدم که الازهر در حال بازیابی نقش حقیقی خود در این انقلاب است و این امر مهمی است زیرا الازهر یک مؤسسه مهم و اصیل است و از زمان تاسیس تا کنون تاثیر و نقش مردمی خوبی داشته و هیچگاه مردم را به تفرقه و درگیری دعوت نکرده بلکه همواره مردم را به میانه روی و مدارا دعوت کرده.

وی در بخشی از سخنانش سند قانونی ارائه شده توسط الازهر را جامع و کامل دانست که شامل مبانی ریشه ای برای تنظیم قانون اساسی است چراکه دین اسلام منبع اصلی قانونگذاری است و مصر نیز یک کشور اسلامی عربی است و همچنین در این سند حقوق همه شهروندان رعایت شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.