در دیدار روزنامه‌نگاران کویتی؛

ی, 06/20/1390 - 07:47
در دیدار روزنامه‌نگاران کویتی؛

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار جدیت اهل رسانه در احیا و گسترش علوم اسلامی شد
 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران کویتی خواستار جدیت اهل رسانه برای احیا و گسترش علوم اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دیروز در دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران و سردبیران روزنامه‌های کویت خواستار جدیت اهل رسانه برای احیا و گسترش علوم اسلامی شد.

وی با تأکید بر اتحاد و توجه به مشترکات بین مذاهب، خواستار رفع تفرقه‌ها بین مسلمانان شد و افزود: مسلمانان در روزگاری که اروپا در جهل کامل به سر می‌برد، از پیشگامان و گسترش دهندگان علوم بودند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که امروز دیگر علوم از کشورهای اسلامی صادر نمی‌شود، بلکه شرق صادر کننده آن است، احیای علوم اسلامی را ضروری دانست و ابراز داشت: روزنامه‌نگاران در احیای این علوم وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به وضعیت ممتاز مسلمانان نسبت به دیگر جوامع، آینده جهان را به واسطه داشتن رهبری امت‌ها برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: دشمنان از ایران اسلامی چهره زشتی را به جهانیان نشان می‌دهند، در حالی که سفر روزنامه‌نگاران به این کشور می‌تواند واقعیت‌ها را نشان دهد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به ارتباط خوب کشور ایران و کویت اشاره کرد و گفت: ما برادر و در مذهب و فرهنگ متحد هستیم و اگر از سوی دشمنان وسیله دشمنی فراهم نشود، هیچ مشکلی بین این دو کشور برادر وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: اگر اساتید حوزه به دانشگاه بروند و اساتید دانشگاه به حوزه بیایند، تحولی در علوم دینی و علوم دانشگاهی پیدا خواهد شد که نمونه آن را می‌توان در ابتکارات و ایده‌های جدید به خوبی ملاحظه کرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: چند روز پیش در دیدار اساتید دانشگاه تأکید کردم که نباید تنها مترجم علوم غربی باشیم، بلکه باید تولیدکننده و صادرکننده علوم بوده و بعد از آن علوم دیگران را وارد کنیم.

وی با بیان این‌که علما و دانشمندان ایران اسلامی حاضرند تجربه‌های خود را در اختیار برادران و خواهران کویتی قرار دهند، گفت: غربی‌ها در صادر کردن علوم بخیل هستند، اما مسلمانان نباید در صادر کردن آن بخیل باشند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اعزام هیأت‌های علمی از حوزه و دانشگاه به دانشگاه‌های کویت و حضور متقابل دانشمندان از کویت به ایران را نقل و انتقال علوم ضروری دانست و گفت: پس از بیداری ملت مصر امیدواریم به آرزوی همیشگی خود که وحدت با الازهر است دست یابیم.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام در دوران اخیر مانع ارتباط اندیشمندان ایران اسلامی با علمای الازهر مصر بودند که اگر این موانع برطرف شود، می‌توان تجربیات بیشتری را کسب کرده و در اختیار برادران و خواهران مسلمان کویت قرار دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم، فاطمه حسین از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری در کویت با تشکر از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به سبب فرصتی که در اختیار آنان قرار داده بود، با این بیان که من پیشکسوت روزنامه‌نگاران کویتی هستیم، از قم به عنوان مرکز علوم دینی جهان یاد کرد.

این روزنامه‌نگار کویتی با بیان این‌که ابتدا از قم شناخت چندانی نداشتم و الازهر مصر را مرکز علمی جهان اسلام می‌دانستم، اظهار داشت: با دیداری که امروز از شهر مقدس قم داشتم، دانستم که با موقعیتی که دارد، مرکز همه علوم است.

وی ترویج علوم دینی به تمام نقاط جهان از سوی علما و اندیشمندان قم را انتظار خود و همه روزنامه‌نگاران مسلمان دانست و با بیان این‌که اهل سنت و اهل تشیع هیچ اختلافی با هم ندارند، گفت: علمای حوزه‌های علمیه برای شناسایی و ترویج اتحاد و همدلی در علوم اسلامی تلاش کنند. /920/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.