رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

ش, 06/19/1390 - 07:28
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

  نظام نسبت به روحانیت احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد
  استاندار قم و رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دیگر مسئولین این دو دستگاه در نشست مشترکی راهکارهای همکاری و تعامل موثر را بررسی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب، حجت الاسلام سید حسن ربانی در این نشست که  در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با بیان این که امروز بخش عمده ای از توسعه و آبادانی شهر قم به حوزه و روحانیت بستگی دارد، گفت: چون قریب به 70 هزار روحانی به همراه خانواده‌های خود که نزدیک به 200 هزار نفر می شوند در قم زندگی می کنند که نقش مهمی در گسترش و توسعه عمران و آبادانی این شهر ایفا می نمایند.

وی افزود: با وجود حضور روحانیون در قم هرگز نمی توان از این قشر موثر علمی و فرهنگی جامعه غافل شد و هر مسئولی در قم می بایست نگاه ویژه ای به حوزه و حوزویان و به تبع آن استان قم داشته باشد.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: بخشی از هویت صنفی استاندار محترم اقتضا می کند که برای روحانیت حساب جداگانه و ویژه ای باز نماید.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت روحانیت، تصریح کرد: نظام اسلامی باید نسبت به روحانیت به عنوان تاثیرگذارترین قشر در عرصه فرهنگ احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یادآور شد: متاسفانه در گذشته به دلایل مختلف به نهاد حوزه و روحانیت نگاه خوبی وجود نداشت و اگر در این دولت خدماتی به روحانیت ارائه شده گرچه با نگاه منت گذاری نیست، ولی نگاه خوبی هم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نظام باید بخشی از نیازمندی‌های روحانیت را در قالب سبد زندگی معمولی برای حوزویان تعریف کند و کسری‌ها را جبران کند؛ بنابراین در این راستا نیازمند تشکیل کارگروهی با حضور استانداری و مرکز خدمات حوزه به منظور بررسی مشکلات فراروی حوزویان درعرصه معیشت، بهداشت، فرهنگ، آموزش و ... هستیم.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تاکید کرد: روحانیت از استانداری که حوزه و روحانیت را می شناسد، انتظار بیشتری دارد.

وی با اشاره به خدمات بزرگ مدیریت گذشته مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: حجت الاسلام و المسلمین نواب با 15 سال تلاش صادقانه بستر خوبی را فراهم کردند و امروز شاهد ظرفیت‌های ایجاد شده برای حوزه هستیم، بر این اساس بعد از این دوره 15 ساله می بایست نقطه عطفی برای ارزیابی و برنامه ریزی بر اساس نیازمندی‌های جدید ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام  ربانی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نهادی تاثیرگذار در خدمات و کارکردهای روحانیون است و این مرکز تلاش می کند برنامه‌ها و سیاست‌هایش نافی سیاست‌ها و ماموریت‌های حوزه نباشد و طلاب از تحصیل باز نمانند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.