آیت‌الله حسینی بوشهری:

ش, 06/19/1390 - 07:26
آیت‌الله حسینی بوشهری:

ولایت مطلقه برای نظام مقدس ما خیر محض است
 امام جمعه قم با اشاره به دیدار اعضای خبرگان با رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: با توجه به فرمایشات ایشان در تبیین ولایت مطلقه فقیه در می یابیم که ولایت مطلقه برای نظام مقدس ما خیر محض است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد، بعد توصیه به تقوا الهی با بیان روایتی از پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم گفت: حضرت رسیدن تقوا را تنها از مسیر عمل به واجبات میسر می دانند ولی متاسفانه مشکلی که در زندگی تک تک ما وجود دارد عدم پایبندی مستحکم به فرائض الهی است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره پایبندی به اصول و عدم سازش و عدول از اصول انقلاب، اظهار داشت: در بررسی زندگی پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین ، می بینیم که ایشان در رابطه با پایبندی به اصول بسیار مقیّد بودند و به هیچ وجه کوتاه نمی آمدند.

امام جمعه قم با بیان بخشی از زندگی امام موسی کاظم علیه السلام افزود: تبعید و شکنجه هایی که چندین سال در زندان توسط هارون الرشید به امام تحمیل شد، نتوانست حضرت را دربرابر ظلم و ستم به سکوت وادار کند و ایشان ذره ای دست از اصول بر نداشتند.

وی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت عموی پیامبر حضرت حمزه سیدالشهدا به تشریح جنگ اُحد پرداخت گفت: در این جنگ عده ای برای دست یافتن به غنائم از دستور پیامبر سرپیچی کردند. پیام اُحد این است که حفظ نظام با دنیا زدگی سازگار نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن سالگرد وفات آیت طالقانی بیان داشت: امام خمینی (ره) ایشان را برای انقلاب به منزله ابوذر دانستند و زبان او را به شمشیر برّان مالک اشتر تشبیه کردند.

وی همچنین نزدیکی سالروز شهادت آیت الله مدنی را متذکر شد و گفت: امام (ره) در زمان شهادت ایشان فرمودند "همانطور که با شهادت مولای متقیان دشمنان نتوانستند اسلام را محو کنند، منافقان نیز بدانند با شهادت فرزند ایشان انقلاب اسلامی ما از بین نخواهد رفت".

امام جمعه قم در یاد آوری ماجرای 11 سپتامبر ادامه داد: روزی خواهد رسید که کشورهای اسلامی شاهد خواهند بود که استعمارگران به شکل مفتضحانه افغانستان و عراق را ترک خواهند کرد.

وی با بیان اتفاقات اخیر در بحرین و مظلومیت آنها گفت: همانطور که مردم ایران پیش بینی می کردند، رئیس جمهور فرانسه اخیرا صراحتا اعلام کرد که آنها به دنبال نفت و گاز هستند و جالب است با پُر رویی تمام علمای بحرین را تهدید می کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در آستانه باز گشایی حوزه ها و دانشگاه ها گفت: مواظب باشیم محیط های علمی ما موجب دین زدایی از جوانان ما نشود. دشمنان در تلاش اند دانشجویان را از صحنه علمی کنار بکشند و نگذارند در سال جهاد اقتصادی به موفقیت های لازم دست یابیم.

وی با تشریح عملکرد مجلس خبرگان در نشسست اخیر و دیدار ایشان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری قید مطلقه در ولایت مطلقه فقیه را موجب انعطاف پذیری در شرایط گوناگون جامعه و تحول دانستند، این نشان می دهد که ولایت مطلقه برای نظام مقدس ما خیر محض است.

گفتنی است، در پایان نماز جمعه قم مردم با شرکت در راهپیمایی علیه جنایت های رژیم آل خلیفه و آل سعود از مردم بحرین حمایت کردند و صدورحکم دستگیری شیخ عیسی قاسم از علمای بحرین توسط دادگستری بحرین را محکوم کردند./928/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.