آیت‌الله حیدری:

ش, 06/19/1390 - 07:23
آیت‌الله حیدری:

درس خارج مسایل حکومتی و سیاسی در حوزه های علمیه دایر شود
 آیت الله حیدری، با تأکید بر این که در زمینه تببین جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی حوزویان رسالت بزرگی را برعهده دارند، خواستار ایجاد درس خارج فقه مسایل سیاسی و حکومتی در حوزه های علمیه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد، در فرازهای نخست خطبه اول با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه اطهار علیهم السلام توسط وهابیون افراطی، وهابیت را جریانی فراماسونری و وابسته به صهیونیست دانست و گفت: تعرض وهابیت به قبور ائمه اطهار علیهم السلام در طول تاریخ دوبار سابقه دارد که اولی در سال 1216 زمانی که وهابیون بر مکه و مدینه مسلط بودند ساختمان محل تولد پیامبر(ص) و محل تولد حضرت زهرا(س) را تخریب کردند.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: در سال 1221 زمانی که وهابیت بر مدینه مسلط شدند گنجینه های ضریح پیامبر را دزدیدند و اقدام به تخریب آن کردند ولی از ترس مسلمانان این کار انجام ندادند و به سراغ قبور مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در قبرستان بقیع رفتند.

هدف اصلی وهابیت از تخریب قبرستان بقیع پیمودن اهداف سیاسی بلوک های شرق و غرب است

وی خاطرنشان کرد: وهابیون در قرن 14 باردیگر به مقبره ائمه اطهار در قبرستان بقیع تعرض و آن را تخریب کردند که با این عمل شیطانی خوی جنایت کاری و ضدیت با تشیع خود را نشان دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح سؤالی مبنی بر این که « چرا وهابیت قبور مطهر ائمه اطهار را مورد تعرض و تخریب قرار دادند؟»، علت اصلی آن را برداشت نادرست از توحید دانست و بیان داشت: عدم برخورداری صحیح از معنی توحید، شرک بالله و پیمودن اهداف سیاسی بلوک های شرق و غرب از مهم ترین دلایلی است که موجب شد وهابیون ملعون دست به این کار شیطانی بزنند.

وهابیت فرقه ای فرماسونری و جریان صلیبی وابسته به صهیونیست است

وی با تأکید بر این که وهابیت فرقه ای فراماسونری و جریانی صلیبی که وابسته به صهیونیست است، اظهار داشت: سردمداران وهابیت با تأسی از فرهنگ نادرست غرب و آموزه های صهیونیستی گامی برای نابودی اسلام و تشیع برداشته اند که باید به آنها بگوییم کورخوانده اند؛ چراکه ماشیعیان برای دفاع از دین نبوی و فرهنگ علوی تا آخرین قطره خون در برابر یاوه گوی های شیطان زمان یعنی وهابیت ایستادگی می کنیم.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که ساخت گنبد برای قبور ائمه اطهار(ع) و زیارت مکان های مقدس عینا توحید است، ابراز داشت: این موضوع در آیات 35 تا 37 سوره مبارکه نور کاملا مشهود است؛ حال که وهابیت بارگاه ها و اماکن مقدس را مانند بت های زمان پیامبر(ص) می دانند مربوط به خودشان می شود؛ چراکه شیعه و سنی به امکان مقدس و بارگاه های ائمه اطهار(ع) اعتقاد دارند.

وی با تأکید بر این که دشمنی وهابیت فقط مختص شیعیان نیست بلکه با اهل سنت نیز دشمنی دارند، اذعان داشت: زمانی که وهابیت در قرن 12 تأسیس شد تا 60 سال به دشمنی با اهل سنت رفتند و نخستین بارگاهی که توسط وهابیون تخریب شد مربوط به اهل سنت بود؛ از این رو شیعه کشی وهابیت با کشتار زائران حریم حسینی(ع) آغاز و در مدت 9 سال 150 هزار زائر و نوکر حسینی را به خاک و خون کشیدند.

آیت الله حیدری، ابراز داشت: در برهه کنونی وهابیون با استفاده از 4 هزار سایت اینترنتی، 10 هزار جلد کتاب و چندین شبکه ماهواره‌ای، / به جنگ شیعه و سنی آمده‌اند که علت آن ترس از ائمه اطهار علیهم السلام است.

علمای بزرگ ریاض عقاید تکفیری محمد بن عبدالوهاب را زیر سؤال برده اند

وی تصریح کرد: در میان علمای وهابیت کسانی وجود دارند که همه عقاید این فرقه ضاله را به چالش کشیده اند و این اعتقادات را قبول ندارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اذعان داشت: شیخ اسد بن فحاص از علمای ریاض که هم اکنون در قید حیات می باشد با نوشتن کتابی عقاید تکفیری محمد بن عبدالوهاب را زیر سؤال برد.

وی، با بیان این که وهابیت معتقدند که سرزمین های اشغالی فلسطین مخصوص اسراییل است و فلسطینیان باید آن را ترک کنند، اظهار داشت: مگر سرزمین های فلسطین مال پدران شماست که می خواهید مردم مظلوم و بی سرپناه فلسطین را از آن اخراج کنید.

آیت الله حیدری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه 11 سپتامبر که در سال 2001 به وقوع پیوست، این جنایت را کار پنتاگون دانست و گفت: پس از گذشت 10 سال از جنایت استکبار هنوز ابعاد واقعی و حقیقی این واقعه به طور واضح برای جهانیان شکافته نشده است.

وی ادامه داد: در مورد این جنایت استکبار جهانی تحلیل های بسیاری وجود دارد که مهم ترین آن حاکی از این است که این جنایت خونبار توسط پنتاگون و کاخ سفید انجام شده است؛ از این رو آمریکا و غرب اشغال نظامی خاورمیانه را در سر می پروراندند که با طراحی این حادثه، برای خود بهانه ای ایجاد کردند تا به افغانستان و عراق حمله نظامی بکنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا همواره اشغال نظامی ایران را یکی از آرزوهای دیرینه خود می دانست، بیان داشت: استکبار جهانی با صرف هزینه هایی هنگفت القاعده و بن لادن را بوجود آوردند و پس از گذشت چند سال وقتی که تاریخ مصرف بن لادن به پایان رسید، او را کشتند.

وی با اشاره به این که اشغال نظامی ایران از سوی استکبار عملی مضحک و خنده آور است، خطاب به آمریکا و غرب ایران را سرزمین دلیران و شیران غران معرفی کرد و گفت: تعدی آمریکا به ایران با پاسخ فراموش نشدنی ملت به آنان همراه خواهد بود؛ از این رو استکبار به این نتیجه رسیده است که همه اعمال نظامی ای که علیه ملت ها انجام داده اند اشتباه و نادرست است؛ چراکه این اقدامات فقط پیروزی مسلمانان را به همراه داشته است که این نصرت در خیزش های اسلامی کاملا مشهود است.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاسیه مجلس خبرگان خبرگان در تهران، مطالب ایراد شده در این اجلاسیه را بسیار مهم خواند و گفت: این اجلاسیه با شرکت علما و فضلای استان های مختلف همراه بود که با سخنان گوهربار و آگاهانه مقام معظم رهبری به پایان رسید.

وی، با بیان این که سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری را باید در سه محور باید تقسیم کرد، ابراز داشت: محور نخست فرمایشات مقام معظم رهبری حضور پرشور جوانان در مراسم های معنوی و نماز عید سعید فطر بود که آن را از دستاوردهای مهم ماه مبارک رمضان می دانستند در حالی که غرب با هجوم تبلیغاتی و فرهنگی خود قصد گمراه کردن جوانان ما را دارد این حضور یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران تلقی می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که نقش ولایت فقیه و نظام سازی اسلامی محور دوم سخنان مقام معظم رهبری است، اذعان داشت: ساختمان نظام اسلامی که برپایه ولایت مطلقه فقیه بنا شده است باید محکم ادامه یابد و نواقص آن رفع شود.

درس خارج مسایل حکومتی و سیاسی در حوزه های علمیه دایر شود

وی با تأکید بر این که در این زمینه حوزویان رسالت بزرگی را برعهده دارند، خواستار ایجاد درس خارج فقه مسایل سیاسی و حکومتی در حوزه های علمیه شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و برکات آن، محور سوم فرمایشات مقام معظم رهبری بود که در قبال این حرکت هایی که امروز در کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم همه وظیفه داریم که مردم سالاری دینی را به کشورهای اسلامی عرضه کنیم.

امام جمعه موقت اهواز، در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: دیکتاتورها در بسیاری از کشورهای منطقه مانند لیبی و مصر سقوط کرده‌اند و دیکتاتور یمن هم در آستانه سقوط است و در این میان مسلمانان بحرینی مظلوم واقع شده‌اند و باید از آن‌ها حمایت کنیم و ما ملت ایران در کنار مردم مظلوم بحرین هستیم تا دشمن احساس نکند که مسلمانان بحرینی حامی و پشتیبانی ندارند./9461/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.