اول مهرماه؛ آغاز ثبت‌نام عمره طلاب سراسر کشور

س, 06/15/1390 - 07:32
اول مهرماه؛ آغاز ثبت‌نام عمره طلاب سراسر کشور

  معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از آغاز ثبت نام عمره مفرده ویژه طلاب و فضلای سراسر کشور از اول مهرماه سال جاری خبر داد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام‌ ملک‌دار، در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به شرایط ثبت نام عمره مفرده طلاب، گفت: دارابودن حداقل اتمام پایه سه و اشتغال در پایه 4، فعال‌بودن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه، عدم سابقه تشرف به عمره مفرده با سهمیه مراکز حوزوی و داشتن گذرنامه معتبر تا یک ماه قبل از اعزام، شرایط ثبت نام عمره طلاب و فضلای حوزه به شمار می‌رود.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان غیر از کاشان و همچنین طلاب حوزه‌های خواهران نمی‌توانند از طریق سایت معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه های علمیه اقدام به ثبت نام نمایند.

معاون امور طلاب حوزه ادامه داد: مبلغ هزینه عمره مفرده از سوی سازمان حج و زیارت و به تناسب درجه کاروان ها تعیین می‌شود، همچنین اعزام به صورت مجردی صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام  ملک‌دار با اشاره به این که طلاب می‌بایست از اول مهرماه با مراجعه به سایت معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه به نشانی www.mortn.ir، بر اساس محل سکونت خود اقدام به ثبت‌نام نمایند، گفت: امسال همانند سال گذشته 2 هزار نفر از حوزه‌های علمیه خواهران، 5 هزار نفر از حوزه‌های علمیه برادران اعزام می‌شوند؛ البته تلاش می‌کنیم سهمیه امسال افزایش یابد.

وی با اشاره به به دستاوردهای این‌گونه اعزام‌ها، اظهار داشت: سال گذشته 14 کاروان ویژه طلاب و روحانیون و بخشی به صورت آزاد اعزام شدند، که در کاروان های ویژه روحانیت سه همایش علمی و معنوی در قم ، مدینه و مکه با سخنرانی حضرات آیات مقتدایی و حسینی بوشهری برگزار شد.

وی با اشاره به دستاورد های علمی این همایش‌ها، گفت: همایش قم با موضوع «آمادگی حضور»، همایش مدینه با موضوع «پیامبر رحمت»، و همایش مکه با موضوع «بعثت و ظهور؛ شباهت ها و چالشها» برگزار شد و چندین مقاله نیز ارائه گردید و به برترین ها جوائزی اهدا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک دار با بیان این که این سفرها از نظر معنوی تاثیر شگرفی در ارتقای روحیه طلاب دارد و برای ادامه کار طلبگی بسیار موثر است، خاطرنشان ساخت: همچنین بسته های فرهنگی مختلفی به طلاب اعزامی ارائه شد که در آن کتب مختلفی درباره عمره، اماکن تاریخی مکه و مدینه و آداب حج و ... عرضه شد.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اعزام ویژه برای پژوهشگران حوزوی، مبلغان نمونه، ممتازین، اساتید سطوح عالی، برگزیدگان کتاب سال حوزه، اساتید مراکز تخصصی و اساتید مدارس سطح یک همچون سنوات گذشته برقرار است.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.