آیت الله کعبی:

د, 06/14/1390 - 08:03
آیت الله کعبی:

نقشه خاورمیانه با زلزله سیاسی بیداری اسلامی به سرعت در حال دگرگونی است
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نقشه خاورمیانه با زلزله سیاسی بیداری اسلامی به سرعت در حال دگرگونی است و با فراگیر شدن این موج ما شاهد خاورمیانه بدون اسرائیل خواهیم بود، امت اسلام را بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکشنبه شب، در دیدار شماری از علمای کشور پاکستان و دبیرکل مجلس وحدت مسلمین این کشور که در محل ساختمان مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، ظرفیت علمای این کشور را در تحکیم وحدت، هویت اسلامی، امداد به مسلمین و استفاده از ظرفیت انقلاب اسلامی برای استقلال و دفاع از هویت دینی بر پایه معارف اهل بیت(ع) برجسته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پاکستان از کانون های اصلی اقتدار امت اسلامی است، تصریح کرد: این کشور بر مبنای اسلام استقلال پیدا کرد و این مساله مورد طمع اجانب و استکبار بوده است، دست های پلیدی از مستعمران و نوکران داخلی آنها دست به دست هم دادند تا مردم این کشور را تکه تکه کنند و برادر کشی، پاشاندن بذر کینه و تفرقه راه بیندازند.

آیت الله کعبی اخبار ناگوار کشور مسلمان پاکستان را باعث تاثر خاطر امت اسلام دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) هیمنه استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیسم را درهم شکست و نور امید را در دل های مسلمانان غیرتمند روشن کرد.

وی ابراز داشت: راه و خط امام می تواند در هر کجا نورافشانی کند و استقلال، آزادی، کرامت، وحدت، پیشرفت و آبادانی به ارمغان بیاورد. این یک تجربه و افقی مناسب فراروی ملت ها است و باید توجه داشت که امام خمینی(ره) متعلق به همه ملت های آزاده و اندیشه و فکر ایشان فرصت بزرگی برای جهان اسلام است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رهبری امام خمینی(ره) نمادی از رهبری الهی انبیا و اوصیا و اولیای دین در عصر حاکمیت لیبرال ها و سکولارها است، ما خدا را شاکریم که پیروان شهید عارف الحسینی در پاکستان به خوبی این راه شناختند و راه ایشان را با استحکام ادامه می دهند.

وی بیان داشت: این شهید بزگوار سد مستحکمی در برابر استکبار و مزدوران داخلی شان بود، خون این شهید اثر خود را خواهد گذاشت و نسل آزاده جوانان پاکستانی بساط استکبار را از این کشور مسلمان برخواهند چید.

فاجعه پاراچنار پاکستان یک تراژدی انسانی بین المللی است
آیت الله کعبی با بیان اینکه راه این شهید، دفاع از وطن و استحکام این کشور در مقابل ایادی استکبار و مزدوارن داخلی آنها است، خطاب به علمای این کشور گفت: شما به خوبی این راه را شناخته اید و از این جهت بسیار خوب درخشیده اید.

وی در ادامه با بیان اینکه اهتمام به مساله امنیت و مبارزه با تروریسم و افراطی ها، یک دغدغه جهانی است، افزود: امروز شما با مظلومیت و محرومیت این مساله را به دوش کشیده اید، مساله پاراچنار یک تراژدی انسانی بین المللی است و جامعه جهانی مدعی حقوق بشر باید به داد مظلومان این منطقه برسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: می شود با قاطعیت در مقابل تروریسم و گروه های تندرو در پاکستان و امداد به محرومان اقدام و به جامعه اسلامی و جهانی اطلاع رسانی کرد و شما در این مسیر به خوبی گام برداشته اید.

رییس مرکر مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اتحاد و وحدت در امت اسلام را یک نیاز ضروری و مضاعف در شرایط کنونی عنوان کرد و یادآور شد: ما با تمام وجود با مردم مناطق ناامن پاکستان از جمله مردم منطقه پاراچنار احساس همدردی و همراهی می کنیم وظیفه مسلمانی ما ایجاب می کند که به شما کمک نماییم.

آیت الله کعبی رمز عزت، اقتدار و صلابت امت اسلام را در حفظ وحدت در هر شرایطی دانست و ابراز داشت: مسلمانان در هر شرایطی باید مراقب توطئه ها و نقشه های استکبار جهانی باشند و وحدت خود را حفظ کنند.

وی در تحلیل خود از موج بیداری اسلامی گفت: نقشه خاورمیانه با زلزله سیاسی بیداری اسلامی به سرعت در حال دگرگونی است و با فراگیر شدن این موج ما شاهد خاورمیانه بدون اسرائیل خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه ولایت فقیه در خدمت اسلام و مسلمین است، گفت: دشمنان تلاش می کنند بین ولایت فقیه و عشق و علاقه به ملت ها تضاد ایجاد کنند، در حالی که از این طریق بیشتر می شود به کشور، مردم و وطن خدمت کرد و باید توجه داشت که ولایت فقیه یک مساله اعتقادی است که اختصاص به ملت خاصی ندارد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان توصیه هایی به منظور ارتقای کار مجلس وحدت مسلمین کشور پاکستان ارائه کرد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.