آیت الله مظاهری:

ی, 06/13/1390 - 07:36
آیت الله مظاهری:

طلاب طلایه‌داران ترویج مکتب اسلام از دوران امام صادق هستند
حضرت آیت الله مظاهری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان،‌ با اشاره به نقش طلبگی در پاسداری از اسلام گفت: تقوا،‌ علم و اخلاص سه شرط طلبگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، امروز در مراسم شروع سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد، با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیر حوزه علمیه اصفهان آن را خوب ارزیابی کرد و گفت: مراجع تقلید، مقام معظم رهبری و مرکز مدیریت قم بارها بر رونق حوزه علمیه اصفهان تاکید کرده اند و این جای خشنودی و مسرت دارد.

وی طلبگی را بهترین ‌و مقدس‌ترین کار دانست و گفت: از زمان امام صادق‌(ع) تا کنون طلاب، اسلام را از نسلی به نسل دیگر منتقل کرده‌اند و همین امتیاز برای طلبه بودن ما بس است.

وی حفاظت از تشیع را عنایت امام زمان‌(عج) به طلاب حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: این رسالت جایگاهی بزرگ برای طلاب است؛ اما ما طلاب قدر خود را نمی‌دانیم.

حضرت آیت الله مظاهری اولین شرط طلبگی را تلاش و کوشش علمی دانست و افزود: ملا شدن مشکل است چرا که راه دور و محتاج تلاش شبانه روزی است. طلبه باید با نادیده گرفتن تمام موانع، خود را تا حد امثال صاحب جواهر‌ها برساند.

رییس حوزه علمیه اصفهان به تأکید امام خمینی‌(ره) به ترویج فقه جواهری در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: فقه شیعه دارای پایه‌های محکم و دامنه وسیع است؛ از این رو انتقال آن از نسلی به نسل دیگر محتاج تلاش و کوشش شبانه‌روزی امثال صاحب جواهر‌ها است.

وی با بیان این‌که آشنایی با اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی در کنار موفقیت در دروس حوزوی لازمه کار طلبگی است، دومین شرط طلبگی را تقوا دانست و تاکید کرد: طلبه باید تلاش کند روز به روز ملکه تقوا را در روح خود عمق بخشد.

رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: این خدا ترسی جز با انجام همه واجبات، توجه به مستحبات به ویژه قرائت قرآن، نماز شب، دعا و توسل و اجتناب از گناهان محقق نخواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری دو بال علم و تقوا شرط لازم برای پرواز طلبه است و ابراز داشت: اخلاص شرط سومی است که به این دو بال رنگ الهی می دهد و هر کاری که طلبه انجام دهد حتی اگر کوچک باشد و رنگ الهی داشته باشد با ارزش‌ترین کار می‌شود./965/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.