امتحانات تابستانی طلاب حوزه‌های علمیه از امروز آغاز می‌شود

ی, 06/13/1390 - 12:04
امتحانات تابستانی طلاب حوزه‌های علمیه از امروز آغاز می‌شود

امتحانات سطح عالی طلاب و فضلای حوزه علمیه از 13 شهریورماه به مدت ده روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، همزمان با سراسر کشور امتحانات سطح عالی طلاب و فضلای حوزه علمیه از 13 تا 22 شهریورماه به مدت ده روز در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در ترم تابستانی بیش از ده هزار نفر در امتحانات تابستانی نام نویسی کرده‌اند که براساس تعداد درس به بیش از سی هزار درس می‌رسد.

این گزارش حاکی است،‌ در نخستین جلسه امتحانات تابستانی درس اصول پایه‌های اول تا دهم و در دومین جلسه دروس تفسیر، رجال و درایه برگزار خواهد شد.

همچنین سومین جلسه امتحانات به دروس فقه پایه هفتم و نهم و اصول پایه هشتم و دهم و چهارمین جلسه امتحانات دروس عقاید پایه هفتم، تفسیر پایه 9 و 10 و رجال پایه 8 و روز پایانی امتحانات درس فقه برای طلاب پایه هفتم تا دهم اختصاص داده شده است.

این گزارش می‌افزاید،‌ سؤالات امتحانات ارتقایی، ‌از کل محدوده و سؤالات امتحانات تجدیدی نیمسال دوم از محدوده امتحان خرداد، توسط مرکز مدیریت حوزه‌ه‌های علمیه طرح می‌شود.

این گزارش حاکی است، افرادی می‌توانند در امتحان ارتقایی شرکت کنند که همه شرایط ماده 12 فصل سوم آیین نامه آموزشی سال 90 حوزه را دارا باشند، همچنین کسانی که در دروس نیمسال اول و تجدیدی آن قبول نشده‌اند اجازه شرکت در امتحان ارتقایی آن ماده را ندارند.

لازم به ذکر است،‌امتحان تجدید شهریور ماه تنها مختص افرادی است که در نیمسال اول قبول و در نیم سال دوم نمره آنان بین 5 تا 12 شده و یا در نیمسال دوم غیبت موجه داشته باشند.

براساس مصوبه 44 شورای عالی حوزه علمیه، طلابی می‌توانند در امتحانات شهریورماه شرکت کنند که در امتحانات خردادماه نمره لازم را کسب نکرده و یا معدلشان برای ارتقای رتبه بالای 16 است.

گفتنی است، نتایج امتحانات تابستانی، همچون خرداد ماه از 26 شهریور ماه و سه روز پس از آخرین امتحان درسی در کارنامه طلاب و فضلای حوزه علمیه منظور خواهد شد.

طلاب سطح عالی حوزه می‌توانند برای دریافت جدول امتحانات اینجا کلیک کنند./917/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.