آیت الله نمازی:

ش, 06/12/1390 - 07:20
آیت الله نمازی:

مسؤولان از حاشیه سازی اجتناب و به فرمایشات رهبری عمل کنند
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مسؤولان و دولتمردان را از حاشیه سازی های بی مورد و مساله دار برحذر داشت و از آنان خواست با عمل به فرمایش رهبر انقلاب تعامل و ارتباط خود را با نخبگان و صاحبنظران گسترش دهند و از راهکارهای آنان در حوزه های مختلف بهره بگیرند.

آیت الله عبدالنبی نمازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه کاشان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، با اشاره به جایگاه رهبری در نظام سیاسی اسلام و فرق هایی که رهبری ولی فقیه در نظام سیاسی اسلام با سایر نظام ها دارد، از تدابیر هوشمندانه و بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران و دنیا شاهد بود که مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان دیدارهای متعددی را با گروه های مختلف از جمله مسؤولان و کارگزاران، شعرا، دانشجویان سراسر کشور و تشکل های دانشجویی، رؤسا و اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و همچنین اعضای هیات دولت داشتند.

آیت الله نمازی بیان کرد: در همه این دیدارها رهبر معظم انقلاب چارچوب شرح وظایف، مسؤولیت ها، ضرورت ها و بایدها و نبایدهای این اقشار را تبیین کردند، ما این حرکت و برنامه را در هیچ یک از نظام های سیاسی نمی بینیم.

وی اضافه کرد: هیچ گاه رهبران دنیا نمی نشینند با دانشجویان و اقشار مختلف مردم گفتمان و جلسه داشته باشند و حرف ها، نقطه نظرات، دیدگاه ها و درد دل و مشکلات و آنان را بشنوند، اما بحمدلله در جمهوری اسلامی ایران مساله تفاوت می کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این یک امتیاز بسیار برجسته و ویژه برای رهبری معظم انقلاب اسلامی است، امروز رهبران سیاسی به دلیل ندانم کاری ها از اداره کشور خود غافل و گرفتار مشکلات بسیاری شده اند و دولت های مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان را باید در این زمره به حساب آورد. اینها ملت های خود را رها کرده و به سراغ اشغالگری و تجاوز به دیگر کشورها رفته اند.

نظام مبتنی بر ولایت فقیه، مترقی ترین نظام سیاسی دنیا است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: بعضی ها که در بحث ولایت فقیه علامت سؤال می گذارند باید توجه داشته باشند در کجای دنیا چنین رهبری را می شود پیدا کرد که تمام توان خود را برای رسیدگی و حل و فصل برای اقشار تعیین کننده گذاشته باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اینکه ما اصرار داریم نظام سیاسی اسلام و نظام مبتنی بر رهبری ولایت مطلقه ولایت فقیه مترقی ترین نظام سیاسی است، یکی از دلایل آن همین است.

آیت الله نمازی ابراز داشت: جلساتی که مقام معظم رهبری با اقشار مختلف دارند گاهی ساعت ها طول می کشد و ایشان می نشینند و به حرف های آنها گوش می دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت و تاکید ایشان بر ارتباط بیشتر دولت با نخبگان و شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه های آنان، ابراز داشت: ایشان گفتند دولت باید در برابر انتقادات رویکرد خصمانه نداشته باشد و برخوردش با انتقادات به نحو صحیح باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش مسؤولان به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی گفت: مسؤولان اگر انتقادی در جایی به سیاست ها و عملکرد دولت می شود به لحاظ کارشناسی بررسی کنند و اگر اشکال وارد است بپذیرند و اگر وارد نیست منطقی پاسخ دهند.

آیت الله نمازی اضافه کرد: دولت باید با صاحبنظران و اقشار تحصیلکرده و متخصص از جمله نخبگان حوزوی و دانشگاهی ارتباط داشته و با آنها تعامل داشته باشد، همان گونه که مقام معظم رهبری این گونه هستند و سالانه با اقشار مختلف نخبه جامعه جلسه دارند و نقطه نظرات آنها را می شنوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با استناد به روایتی به فواید هم اندیشی و تضارب آرا اشاره کرد و گفت: در تبادل نظر و درگیر کردن آرا و انظار، حقیقت خود را نشان می دهد و صواب از آن متولد می شود.

آیت الله نمازی با اشاره به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری خطاب به مسؤولان مبنی بر لزوم توجه به مساله فرهنگ با ملاحظه جهت گیری های انقلابی و اسلامی، تاکید کرد: مساله فرهنگ مهم ترین و اساسی ترین رویکرد نظام و انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: همان گونه که حضرت امام فرمودند انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، از این رو اولویت های فرهنگ را هم باید کارشناسان این وادی تعریف کنند تا از اتقان بیشتری برخوردار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرهنگ متن و حاشیه دارد، دولت را از حاشیه سازی های بی مورد و مساله دار بر حذر داشت و گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر خود با اعضای هیات دولت تاکید کردند که دولت از حاشیه سازی در کارهای فرهنگی اجتناب کند، یعنی سراغ مسائل فرعی نرود که هم خود و هم رسانه ها و هم افکار عمومی را مشغول کند.

آیت الله نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ترویج و توجه به زبان و ادبیات فارسی و تکیه بر اسلام در این خصوص گفت: همان گونه که رهبری تاکید داشتند اگر کسی علاقه به ایران دارد باید تلاش کند زبان فارسی را در داخل و خارج از کشور گسترش دهد و به عقیده من ما باید در دانشگاه های دنیا کرسی زبان فارسی داشته باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت گفتند توصیه، تاکید و مانور دادن روی ایران قبل از اسلام کار مناسبی نیست و اگر کسی می خواهد روی ایران مانور دهد و به عنوان افتخار یاد کند بایستی روی ایران بعد از اسلام مانور دهد. /

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.