امام جمعه قم:

ش, 06/12/1390 - 07:18
امام جمعه قم:

برخی با دیدن چند ناهنجاری شروع به سیاه نمایی نکنند / باید جلوی نفوذی‌ها را گرفت
امام جمعه قم با انتقاد از سیاه نمایی برخی از افراد در کشور گفت: گرچه ناهنجاری ها باید در جامعه برطرف شود؛ اما در مقام قضاوت ملت ایران بنشینید و حضور گسترده مردم در مراسم های معنوی و مذهبی از جمله لیالی قدر و راهپیمایی ها را لحاظ کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام  سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد با مهم خواندن فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت، مسؤولان را به توجه جدی و عمل به رهنمودهای ایشان توصیه کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد علاقه مندی به ایران اسلامی مطالب مهمی را بیان کردند، گفت: ایشان در جهت تقویت کشور و پایبندی به علاقه ملی در چارچوب ضوابط اسلامی و باورها و ارزش های دینی موضع می گیرند و به این جهت هیچ منافاتی بین علاقه مندی به ایران و پایبندی به اسلام وجود ندارد.

هیچ فردی بیشتر از رهبری برای ایران اسلامی دلسوزی نمی کند

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه هیچ کس بیشتر از رهبر انقلاب برای ایران اسلامی دلسوزی نمی کند تصریح کرد: ایشان بر اساس معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی تقویت ایران را در توجه به تقویت ایران در دوران اسلام می دانند نه دوران قبل از اسلام.

وی افزود: کشور ما با نگاه اسلام گرایانه حفظ شد و باید همین نگاه استمرار یابد، چراکه نگاه صرفا باستان گرایانه به ایران همواره موجب تهدید و جدایی بخش هایی از کشور شده است.

امام جمعه قم نگاه باستان گرایایه و التقاطی به ایران را محکوم به شکست دانست و گفت: آن نگاهی که ایران را با ارزش های اسلامی و باورهای دینی می سنجد، بحق و صحیح است و بر اساس همین نوع نگاه بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت و حماسه دفاع مقدس خلق شد.

مسؤولان به نظرات مراجع و نخبگان توجه داشته باشند

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر لزوم تعامل دولتمردان با نخبگان حوزه و دانشگاه، فواید این تعامل و ارتباط را متذکر شد و خطاب به دولتمردان و مسؤولان گفت: سخن نخبگان را بشنوید و اگر نخبگان نظر می دهند به نظرات آنها توجه داشته باشید و وقتی مراجع تقلید از سر خیرخواهی مطلبی را تذکر می دهند به آن توجه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به شرایط حساس کشور و تلاش دشمنان برای امنیتی کردن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات ظرفیت عظیم مشارکت مردمی و اقتدار نظام اسلامی را نشان می دهد و حماسه حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات باز هم تکرار شدنی است، از این رو همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند برای انتخابات نباید آرامش سیاسی مملکت به هم بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فضائل معنوی ماه مبارک رمضان خواستار تدوام رفتارهای این ماه در سایر ایام سال شد و خطاب به مردم گفت: فضائلی که از این ماه به ارث برده اید را حفظ کنید و در زندگی خود از آن استفاده نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به مراجعه برخی از افراد و خانواده ها برای اینکه فرزندان ما دچار سحر و جادو شده اند، اظهارداشت: سحر و جادو و رمالی در زندگی تاثیری ندارد و خانواده ها و مردم باید بدانند هیچ سحر و جادویی بدتر از دخالت های بیجا، بداخلاقی و ناسازگاری نیست.

وی بر ضرورت هوشیاری نسل جوان در مقابل توطئه های دشمنان در جهت به انحراف کشاندن آنان تاکید کرد و گفت: هیچ سحر و جادویی بدتر از ورود ماهواره و اینترنت به زندگی ها نیست.

امام جمعه قم از توجه مردم به محرومان و به ویژه قحطی زدگان سومالی قدردانی و تصریح کرد: نگاه مردم نسبت به محرومان جامعه و قحطی زدگان سومالی دستاورد بسیار ارزشمندی است. من به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به خاطر داشتن چنین امت خدایی و ولایت مدار تبریک می گویم و به مسؤولان نیز توصیه می کنم که قدر این مردم را بدانند و در خدمت رسانی به آنها کوتاهی نکنند.

وی با انتقاد از سیاه نمایی برخی از افراد در کشور گفت: ما به افرادی که با دیدن چند ناهنجاری شروع به سیاه نمایی می کنند توصیه می کنیم که گرچه این ناهنجاری ها نیز باید برطرف شود؛ اما در مقام قضاوت ملت ایران بنشینند و حضور گسترده مردم در مراسم های معنوی و مذهبی از جمله لیالی قدر و راهپیمایی ها را لحاظ کنند.

حجت الاسلام  سعیدی با اشاره به شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از مسؤولان کشور و همچنین شهادت برخی شخصیت های برجسته نظام به دست منافقان، گفت: بسیاری از اسرار نظام به دست منافقان نفوذی به دشمنان رسیده است آیا این همه آسیب برای آگاه شدن و تنبه افراد کافی نیست، چرا برخی از افراد فریب منحرفان و ظاهرسازی آنها را می خورند و اجازه می دهند این افراد نفوذی و مشکوک با حرکات و نوشته های خود هر روز ارزش های اسلامی را به بازی بگیرند؟

وی ادامه داد: چرا این افراد آنقدر نفوذ کرده اند که نصایح خیرخواهانه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و نخبگان حوزوی و سیاسی تاثیری در آنها ندارد. باید این افراد را طرد کنند و به آنها پست ندهند؛ نفوذی ها ضربات زیادی به اسلام و مسلمین زده اند و باید جلوی آنها گرفته شود.

امام جمعه قم همچنین با قدردانی از خدمات دولت در شهر مقدس قم، انتخاب حجت الاسلام موسی‌پور به عنوان استاندار  این استان را در تعامل سازنده بین دولت، حوزه و مراجع مؤثر دانست و از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته به منظور عمران و آبادانی بیش از پیس این استان که در محور مواصلاتی هفده استان کشور قرار گرفته است، قدردانی کرد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) همچنین با اشاره به تحولات اخیر در لیبی و سوریه، ابرازداشت: استکبار جهانی با تربیت تروریست به دنبال آشوب و پیگیری اهداف خود در کشور سوریه است./924/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.