عضو شورای عالی حوزه:

ش, 06/12/1390 - 07:17
عضو شورای عالی حوزه:

بهره گیری از نظرات نخبگان حوزه و دانشگاه به اتقان فعالیت های دولت کمک می کند
  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دولت و مسؤولان را نیازمند بهره گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان به ویژه صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی دانست و از آنان خواست در جهت گیری های فرهنگی به گونه ای برنامه ریزی و حرکت کنند که ارزش های دینی و انقلابی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توصیه های مهم مقام معظم رهبری به اعضای هیات دولت، اظهار داشت: در فرمایشات ایشان نکات بسیار ارزشمندی وجود دارد که البته اقتضای نظام مبتنی بر عقلانیت و معنویت نیز همین است.

وی با اشاره به توصیه رهبری به مسؤولان و دولتمردان مبنی بر ضرورت ارتباط با نخبگان و استفاده از دیدگاه های آنان گفت: در فرمایشات حضرت امام نیز این نکته وجود دارد که سرنوشت مملکت به دست دو قشر حوزه و دانشگاه است و این دو در سعادت و یا انحطاط جامعه می توانند نقش داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه نخبگان حوزه و دانشگاه می توانند مشاوره های علمی و فنی به مسؤولان ارائه دهند، یادآور شد: مسؤولان برای اینکه کارها، فعالیت ها و طرح ها و برنامه های آنان بر مبنای مستحکم و درستی استوار باشد نیازمند استفاده از نظرات و دیدگاه های نخبگان هستند و به هر میزان این ارتباط بیشتر باشد اتقان و سرعت کار نیز بیشتر خواهد بود.

وی گفت: این امر هم پیش از شروع اقدامات و هم در حین برنامه به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف نیاز است، این توصیه مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه است و اگر دولت ها بخواهند کارهای شان از خطای کمتری برخوردار و روبه کمال و از نظر فرهنگ دینی متناسب با آموزه های دین باشد باید از دیدگاه های کارشناسی و علمی نخبگان حوزه و دانشگاه بهره بگیرند.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر لزوم توجه به مساله فرهنگ با ملاحظه جهت گیری های انقلابی و اسلامی بیان داشت: تاکید بر فرهنگ انقلابی و اسلامی اقتضای نظام اسلامی و محوری ترین مساله در نظام ما به شمار می رود، از این رو جهت گیری های فرهنگ باید انقلابی باشد به گونه ای که ارزش های انقلاب نهادینه شده و زنده باشد و در عمق و جان مردم و نسل آینده رسوخ کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: قانون اسلامی تصریح می کند قوانین باید متناسب با موازین اسلامی باشد و مهم ترین مساله در امور فرهنگ این است که جهت گیری در آن در راستای آرمان ها و ارزش های اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: قبلا نیز مقام معظم رهبری در این خصوص تاکیداتی داشته اند و مهم ترین سازمانی که باید فرهنگ اسلامی و انقلابی را در جامعه نهادینه کند و به نسل بعد انتقال دهد مسؤولان فرهنگی کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در خصوص توصیه رهبری به دولت مبنی بر پرهیز از حاشیه سازی های مساله دارد نیز گفت: دولت اگر می خواهد در کار با سرعت پیش برود باید بداند حاشیه سازی های بی مورد موجب درگیر شدن به امور جزیی و غفلت و بازماندن از کارهای اصلی و اساسی می شود و افزون بر این، جو جامعه را ملتهب می کند و این به صلاح جامعه اسلامی ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت در برنامه ها و کارهای اجرایی خود حاشیه سازی نداشته باشد و زمینه های حاشیه سازی دیگران را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: دولت باید به گونه ای عمل کند که ابتدا خود حاشیه سازی نکرده و در مرحله بعد سوژه را از افرادی که به دنبال حاشیه سازی هستند بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حاشیه سازی در هیچ نهادی به ویژه دولت که درگیر کارهای اجرایی است، صلاح نیست. دولت علاوه بر اینکه خود باید از حاشیه سازی اجتناب کند، باید به گونه ای برنامه ریزی و حرکت نماید که حتی اکر کسانی در صدد حاشیه سازی برای ضربه زدن به دولت و نظام هستند، به اهداف خود نرسند، مسؤولان و دولتمردان باید تمام نیروی خود را در راستای پیشبرد فعالیت ها و امور متمرکز کنند. /924/ت302/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.