آیت‌الله سبحانی:

س, 06/08/1390 - 07:16
آیت‌الله سبحانی:

تحریم اقتصادی روش شیطانی مشرکان از صدر اسلام تا کنون است
 حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که تحریم اقتصادی نظام اسلامی ایران برگرفته از تفکر شیطانی است، گفت: مشرکان هر زمانی که بخواهند مسلمانان را در تنگنا قرار دهند از حربه تحریم اقتصادی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در بیست و نهمین روز از ماه مبارک رمضان و در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد در بیان شرط توسل، به اثبات زنده بودن متوسل علیه و برقراری ارتباط با او پرداخت.
 
وی یکی از شؤون گنهکاران را درخواست دعا از پیامبر اکرم‌(ص) عنوان و اظهار کرد: پیامبر اکرم‌(ص) زنده و حاضر است و از روش‌های مختلف می‌توان حی بودن ایشان را ثابت کرد؛ پیامبر حیات دنیوی ندارد؛ اما حیات برزخی دارد که این حیات از حیات نخستین، مهم‌تر است.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» گفت: شهدا زنده هستند، حیات برزخی داشته و حتی رزق هم دارند؛ مگر می‌شود شهدا زنده باشند، اما «نبی شهدا» زنده نباشد.
 
وی با بیان این‌که اگر زنده بودن شهدا، نوعی فضیلت و کرامت است، پس شایسته نیست که خدای متعال این کرامت را به شهدا لطف کند؛ اما به نبی شهدا که اینها را تربیت کرده، عنایت نکند، گفت: عدل، زیر بار این سخن نمی‌رود.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نوع مؤمن حی است، ابراز داشت: همه مسلمانان در نمازهای واجب و مستحبی بر پیامبر اکرم‌(ص) سلام می‌فرستند و می‌گویند «السلام علیک ایهاالنبی و رحمة الله و برکاته»، اگر پیامبر اکرم‌(ص) زنده نبود، استفاده از این جمله در نماز مناسبتی نداشت.
 
وی در ادامه به رابطه بین مؤمنان و پیامبر اکرم‌(ص) اشاره کرد و با بیان این‌که در ارتباط با پیامبر اکرم‌(ص) اثبات حی بودن کافی نیست، بلکه باید ثابت کنیم ارتباط ما با ایشان برقرار است، داستان جنگ بدر و سخن گفتن پیامبر اکرم‌(ص) با مردگان را یادآوری کرد.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی افزود: پیامبر اکرم‌(ص) در جنگ بدر دستور دادند که جسد مشرکان را در چاهی بریزند؛ پس از آن شروع کردند به سخن گفتن با طاغوتیان عده‌ای پرسیدند مگر می‌شود با اجساد پوسیده سخن گفت که آن حضرت در پاسخ فرمودند «شما شنواتر از آنها سراغ ندارید» که معلوم می‌شود ارتباطی میان ما و آنها برقرار است.
 
وی با بیان این‌که زنده بودن تنها بر افراد مؤمن صدق نمی‌کند و حتی کفار هم زنده‌اند، ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که آل فرعون را بر آتش عرضه می‌کنیم؛ از این آیه معلوم می‌شود که آل فرعون دو حالت دارند، در یک حالت بر آتش عرضه شده، اما در برزخ وارد آتش نمی‌شوند و روز قیامت وارد آتش می‌شوند.
 
این مرجع تقلید مقدمه اول و دوم را در اثبات ارتباط بین توسل کننده با متوسل علیه صحیح دانست و با اشاره به کسانی که احضار ارواح می‌کنند و با ارواح سخن می‌گویند، تصریح کرد: احضار ارواح راه علمی نیست؛ بلکه راه‌های علمی برای ارتباط با ارواح تکیه بر کتاب و سنت است.
 
وی همچنین با اشاره به شبهه وهابی‌ها که می‌گویند چون برزخ حایل است، مردگان صدای ما را نمی‌شنوند، گفت: کسانی که شبهه می‌کنند بین ما و پیامبر اکرم‌(ص) ارتباطی برقرار نیست و در اثبات ادعای خود به آیات قرآن استناد می‌کنند، افرادی پیش‌داور هستند که قبلا این عقیده‌‌ را درست کرده‌اند.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: از آیه قرآن استنباط نمی‌شود که حایلی بین ما و مردگان وجود دارد؛ اگرچه قرآن می‌فرماید مردگان صدای ما را می‌شنوند؛ اما حایلی بین آنان است که به دنیا برنمی‌گردند، اما این حقیقت، مانع‌ مشخصی نیست، ممکن است ملکه‌ای باشد که جلوی آنها را بگیرد.
  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آیه هفتم و هشتم سوره منافقون پرداخت و با بیان این‌که از این آیات برداشت می‌شود که تحریم اقتصادی سابقه دیرینه دارد، اظهار داشت: مشرکان هر زمانی که بخواهند مسلمانان را در تنگنا قرار دهند از این حربه شیطانی استفاده می‌کنند.
  
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: تحریم اقتصادی که امروزه علیه نظام اسلامی ایران به کار بسته‌اند که براساس آن گندم، دارو، ابزار و لوازم هواپیما را به کشور نمی‌فروشند و بانک‌ها را ممنوع المعامله می‌کنند، از افکار شیطانی است.

وی با بیان این‌که در گذشته که بشر اندیشه ساده‌ای داشت، روش تحریم اقتصادی از سوی مستکبران عملی می‌شد و امروز هم این برنامه به گستردگی مطرح می‌شود، گفت: خداوند برای کوبیدن این فکر می‌فرماید «یَنْفَضُّوا وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَفْقَهُونَ».

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به جهل مشرکان درباره عالم غیبت و این‌که ریشه همه چیز در عالم غیب است، ابراز داشت: ملت ایران اگرچه مشرکان بگویند که عزت از ما است و شما ضعیف هستید، باید همواره سربلند و سرافراز باشد.
 
وی در پایان سخنان خود خطاب به طلاب علوم دینی با بیان این‌که از نظر اخلاق و عمل خود را بسازید، تصریح کرد: هفت میلیارد نفر در جهان سؤالاتی دارند و می‌خواهند بدانند حقیقت اسلام چیست، وقت را از دست ندهید و خود را در زمینه فقه، تفسیر و اخلاق بسازید که آینده از آن شما است.‌/920/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.