میزان فطریه امسال از سوی آیت‌الله سبحانی اعلام شد

د, 06/07/1390 - 12:05
میزان فطریه امسال از سوی آیت‌الله سبحانی اعلام شد

حضرت آیت الله سبحانی میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را 2 هزار تومان، برنج متوسط 6 هزار تومان و برنج مرغوب 9 هزار تومان برای هر فرد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در آستانه عید سعید فطر میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را 2 هزار تومان، برنج متوسط 6 هزار تومان و برنج مرغوب 9 هزار تومان برای هر فرد اعلام کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت پرداخت فطریه از سوی روزه‌داران، اظهار داشت: فطریه در حقیقت نوعی تشکر از خداوند متعال است که ما را موفق کرد تا یک ماه رمضان روزه بگیریم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که روزه کمال و نعمت الهی است، تصریح کرد: در برابر این نعمت بزرگ دو شکرانه بر عهده مؤمنان است؛ یکی برپا داشتن نماز عید و دیگری پرداخت فطریه که در حقیقت نوعی کمک به فقرا است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید که دستور به پرداخت فطریه می‌دهد و می‌فرماید کسانی که زکات بدهند، سعادتمند هستند، میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را 2 هزار تومان، برنج متوسط 6 هزار تومان و برنج مرغوب 9 هزار تومان برای هر فرد اعلام کرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی خواستار رسیدگی به احوال فقرا شد و افزود: مؤمنان به فقرا رسیدگی کنند که ان شاء الله خداوند متعال در برابر این عمل، اجر بزرگی به همه خواهد داد.

وی همچنین درباره موارد مصرف زکات فطره با بیان این‌که موارد مصرف فطریه در ایران اسلامی زیاد است، گفت: زکات فطره به ایتام، ‌همسایه‌ها و بستگان فقیر و کسانی که اطراف شهر زندگی می‌کنند و از داشتن وسایل اولیه زندگی محرومند، پرداخت شود./920/پ203/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.